Australiamber.reismee.nl

Genieten want het eind is in zicht!

Ben ik weer

Hoe is het met jullie? Gaat de tijd bij jullie ook zo snel? Want ik knipper 3 keer met mijn ogen en ik ben alweer twee weken verder...

Vrijdag 26 januari was het een nationale feestdag, Australia Day. Dus ik was vrij!! Wij hebben toen met een grote groep meiden in de stad afgesproken want daar was de hele dag door vanalles te doen. Boten kwamen de haven in varen, er waren verschillende markten, overal maar dan ook overal lekker eten etc. Wij hebben alles bekeken en zijn in Darling Harbour italiaans gaan eten rond half 6. We wilden namelijk op tijd terug zijn voor het vuurwerk . Na veel lasagna, pasta, nutella wafels en ijs, zijn we richting de harbour bridge gelopen om daar een goede plek te bemachtigen. Aangezien we bij Oud en Nieuw ver van het vuurwerk af zaten, waren Amber, Marli en ik nu super blij om zo'n groot vuurwerk van dichtbij te zien. (Sorry Niels en Tom dat jullie nu in NL zitten). Maar het vuurwerk was echt fantastisch. We hebben onze avond afgesloten in the Argyle natuurlijk!

Het was nogal een feest weekend, want de dag erna was Camilla jarig. We hebben dit in de avond gevierd in een Mexicaans restaurant. Met een grote groep zijn we taco's, nacho's en noem het allemaal maar op, gaan eten. Ik ben overdag natuurlijk even gaan sporten om al dit lekkere eten te compenseren, dat snappen jullie natuurlijk wel ;). En ik heb even met Matt gezwommen, want het zwembad is EINDELIJK vol en het was super lekker weer.

Zondag heb ik ook iets gaafs gedaan. Er waren namelijk heel het weekend rugby wedstrijden: 'Sydneys 7s'. Wij zijn zondag gegaan omdat we dan ook de finales konden zien in de avond. De sfeer hier is niet normaal. Bij een tennis wedstrijd gaat het er bijvoorbeeld rustig aan toe en is iedereen geconcentreerd. Maar hier, wow. Overal muziek, schreeuwende mensen, gezang en iedereen is verkleed. Ja dat wist ik dus niet. Het is hier een soort carnaval in het stadion. Het is dus een ding hier om de leukste outfit aan te doen. Allemaal groepen mensen die hier heel goed overna hebben gedacht, komen in dezelfde kleding aan. Zelfs iemand in een avocado pak, waar zijn buik de pit is van de avocado. Als jullie snappen wat ik bedoel. Echt de gekste dingen kwamen voorbij. De Aussies hebben ook nog gewonnen, dat was al helemaal top. Echt een lange maar leuke dag.

Dus EINDELIJK is het zwembad twee weken geleden gevuld . Ik kan wel een ruime maand gebruik maken van de pool ... jaja. Nou ja, beter dan helemaal niet toch. Dus maandags heb ik een poolday gehad met Matt. Echt een rustig dagje, beetje zwemmen, beetje tennis spelen (soort van), etc. En als hij zijn dutje doet eventjes zonnen hihi . Donderdag ben ik flink de mist in gegaan... Onhandige Amber was weer in actie. Nou het ging zo... Ik was druk bezig met het opzoeken van de bus tijden op mijn telefoon omdat ik met Matt naar de bibliotheek wilde. Ondertussen moest ik vrij nodig naar de wc dus terwijl Matt zijn yoghurt at in zijn stoel kon ik snel naar de wc toe. Bij 'snel' ging het dus mis, want ik vergat dat ik ondertussen mijn telefoon tijdelijk in mijn kontzak had gedaan. En toen hoorde ik de 'plons' weer. (Ja dit is de tweede keer) Hierdoor wist ik wel gelijk wat ik moest doen. Telefoon meteen uit het water, meteen uitzetten, droogmaken, simkaart eruit en in de rijst. Ik werd natuurlijk helemaal gek. Want ik let erg op mijn geld hier en een nieuwe telefoon kopen stond gewoon niet op mijn To Do List hier... Gelukkig kon ik de telefoon van de tegellegger lenen om Ianina te laten weten dat ze me niet konden bereiken. Ik moest gewoon door met de dag en heb maar gewoon het beste ervan gemaakt. Maar dat voelt echt heel zuur. Gelukkig kon ik in de avond meteen een samsung lenen van Tal, waardoor ik wel weer een telefoon had. Nu ligt mijn telefoon al 4 dagen in de rijst. Aangezien ik toch een telefoon heb, wacht ik geduldig. Hopelijk doet hij het weer als ik hem straks aanzet, anders zien we dan wel weer verder . #lekkerbezigamber

Verder ben ik weer veel naar de gym geweest en vrijdags hadden we een girlsnight gepland. Dit weekend was het al een beetje een afscheid weekend. Een aantal vriendinnen gaan al op reis of naar huis. Sophie zou zondag vertrekken en daarom gingen we nog een laatste keer opstap. Vantevoren heb ik met Bibi bij mij thuis gekookt en gegeten en toen zijn we naar de andere meiden gegaan. Dit weekend viel het weer een beetje tegen. Daarom ben ik zaterdag wat langer in bed blijven liggen en heb ik daarna bibi in de gym getroffen. En in de avond hebben we weer met dezelfde groep een afscheidsdinner gedaan in Chatswood en een afsluiting in de favoriete bioscoop. Het was wel gek om doei te moeten zeggen tegen Sophie die avond, maar ik zie haar sowieso in Nederland weer dus dat scheelt. Hierdoor besefte ik nog meer, dat ik echt moet genieten. Nog maar 3,5 week en dan zit mijn hele aupair avontuur er al op. Dan kijk je ergens zo lang naar uit en ineens is het einde al in zicht...

Zondags ben ik nog met Anna op pad geweest. We zijn naar Pott's Point gegaan, een plek in de stad waar we beide nog niet waren geweest. Lekker geluncht en daarna bij onze favoriete ijszaak een ijsje gaan halen. Dat hadden we elkaar al heel lang beloofd dus dat moesten we nu toch echt doen . Naderhand zijn we nog het een en ander gaan kopen voor onze vrienden en familie thuis, als die lief zijn teminste ;). Toen ik thuis kwam stond heel de straat vol met alle kinderen die er wonen en een aantal ouders. Toen hebben ze met z'n alle even tennis gespeeld en gezwommen. Deze buurt is echt heel gezellig! En na de pizza avond was er weer een week voorbij . Time flies...

Ik heb weer veel leuke dingen meegemaakt in 2 weken, er staan nog een aantal dingen op mijn lijstje voor mijn laaste weekjes. Waaronder Taronga Zoo, DE dierentuin in Sydney. Daar ben ik nog niet geweest. Verder is Matt zaterdag jarig, dus dat wordt groots gevierd. Ik hou jullie op de hoogte van de status van mijn telefoon en mijn belevenissen in mijn volgende blog.

Ik hoorde dat het -2 werd snachts in Nederland.. Succes allemaal, want ik had het hier al koud met 20 graden .

Heeeeeeeeeeeeeeel veel liefs,

and see ya later matessss,

X Ambi




Reacties

Reacties

D@ddy

Ambi, Ambi...waarom koop je niet eindelijk een mobiele telefoon die waterproof is ??? Lijkt mij heel erg handig voor jou :)
Leuke verhaal weer....maar je bent een typische Amber-faux pas vergeten te vertellen....hint : opgesloten in de eigen gym...dacht ik nog aan of niet ?
Oeps....

Renate

Oooh wat gaat de tijd toch snel Amber....nog maar 3,5 week! Wow, het is omgevlogen!
Leuk verhaal heb je er weer van gemaakt geniet er van...he hebt nog een lijstje af te werken lees ik ?.
Hier idd koud.....en heel druk aan het inpakken....zaterdag verhuizen! ?
Dikke zoen! ?

Helga

Geniet van de laatste weken en de zon!! De telefoon komt goed. We spreken uit ervaring.
Geniet ervan.

Amber Kaziur

@D@ddy oeps, wil ik dat verhaal wel vertellen... ;P De volgende keer dan!!

Oma nelly

Wat een leuk verhaal weer en wat gaat de tijd toch snel.
Geniet er nog maar van Ambi.
Dikke?van mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active