Australiamber.reismee.nl

1 week gone!

Hello Mates ;)

Maak je klaar voor mijn eerste en mega lange blog vanuit Sydney!

Precies een week geleden begon mijn avontuur. Hieraan gingen heel wat tranen vooraf op Amsterdam Schiphol, maar ook dat hebben we overleefd. Met een brok in mijn keel ben ik snel verder gelopen richting de douane. Na nog een paar keer zwaaien waren ze toch echt allemaal uit zicht . Nu ging het echt beginnen...

Hoe heb ik die lange vlucht overleefd?

Van Amsterdam naar Dubai vloog ik met Emirates. Deze vluchtmaatschappij is zoooo goed! Het was echt zo'n buitenlandse maatschappij waar ik een Efteling gevoel van kreeg. Dat moment in de fata morgana waar alles naar wierook ruikt, zo rook het vliegtuig dus ook! Maar echt! Ik had geluk dat er naast mij een stoel vrij was en ik aan het gangpad zat. Dus ik kon lekker slapen zonder in iemands gezicht te hijgen . Er zat wel een arabier twee plekken naast me die mijn kip gerecht afpakte want het was de laatste. Grapje dat bood ik aan hoor. Het verliep dus bijna vlekkeloos tot dat ik ineens misselijk werd... Misschien doordat ik van te voren niet goed had gegeten en door alle spanning kreeg ik het dus mega warm en voelde ik me vrij misselijk. Ik heb volgehouden tot het einde en er is niks vies gebeurd ;). Toen we dus eindelijk in Dubai landden, moest ik ineens kiezen tussen twee bussen. Dubai Airport was dus zo enorm groot, dat we eerst 10 minuten met de bus moesten rijden naar de goede vertrekhal . Deze 10 minuten voelden aan als 180.000 minuten want ik was nog steeds misselijk. Ik ben toen maar half gaan hurken in die bus waardoor iedereen me heeel raar aankeek (dat neem ik ze niet kwalijk). Maar ook hier heb ik alles binnengehouden . Eenmaal in de goede vertrekhal aangekomen, moest ik met een trein, JA EEN TREIN, naar mijn gate toe. Je kunt wel begrijpen hoe groot het daar was. Er waren zelfs fonteinen te zien?! In de gate kon ik even appen met mama want die was heel vroeg wakker. Thanks Mum . De vlucht van Dubai naar Sydney duurde nog langer dan die ervoor. Ook hier had ik een plek vrij naast me, echt super fijn! Verder probeerde ik hier ook weer zo veel mogelijk te slapen. Dit lukte aardig, maar hierdoor heb ik bijna al het eten gemist... Telkens als ik even wakker werd, was bijna iedereen om me heen aan het eten. Echt serieus. En wat nog vervelender was, was dat de vrouw aan de andere kant van het gangpad naast me, enorm hard aan het smekken was... Echt niet oké. Gelukkig had ik van Joan en Lisa zo'n slaapmasker gekregen en die heb ik steeds gebruikt! Na redelijk wat turbulentie raakte mijn maag weer van streek. Hierdoor wachtte ik tot iedereen na landing uit het vliegtuig was en ben ik daarna rustig eruit gewandeld. Dat waren me nog eens twee vluchten . Voor de bagage band ben ik nog vrienden geworden met een aardige Franse vrouw ;). Ze sprak verdomd slecht Engels maar ik heb gewoon 'ja' geknikt en gelachen dus dat kwam helemaal goed. Dus dat waren de vluchten!

02/09/17

Nu was het moment daar dat ik mijn hostdad, Tal, zou ontmoeten. Hij had het spelletje verloren en moest vroeg op om mij op te halen. Ik zag hem al meteen, maar hij bleef maar zoekend om zich heen kijken totdat ik voor zijn neus stond. Lachend maakten we kennis en ik voelde me gelijk beter. We zijn meteen richting zijn auto gelopen en de frisse lucht deed me goed! Toen de koffers in de achterbak lagen wilde ik naar de passagiersstoel lopen maar ik besefte me niet dat daar een stuur zat. Ze rijden hier links Amber!!! Tal moest lachen en ik ben snel naar de andere kant gelopen .

Rond half 7 kwamen we aan bij hun huis. Daar stonden Ianina en Matthew al op me te wachten. Matt is mega cute! We hebben samen ontbeten en ik heb ze mijn cadeautjes gegeven. Rond de middag deed Matt een dutje en hebben Tal en ik ook even in bed gelegen. Ik weet nu eindelijk hoe het voelt om een jetlag te hebben. Daarna zijn we richting Roseville city gegaan en hebben we gewinkeld en ergens wat gedronken. 'S avonds heb ik dinner geskipt omdat ik me niet zo goed voelde dus ik ben op tijd gaan slapen.

03/09/17

Zondag was een rustige dag. Ik voelde me al wat beter en ik heb veel geslapen. Zij gingen naar een verjaardag, maar ik bleef thuis omdat ik pas net wakker was. Toen gebeurde er iets grappigs. Ik lag op bed even te chillen en toen hoorde ik een raar geluidje. Ik dacht dat per ongeluk een stuk speelgoed een blij geluidje maakte. Maar ik hoorde het daarna nog eens.. Dus ik werd serieus bang en bleef maar wachten. Toen ik uiteindelijk naar beneden ging, bleek er al 15 minuten een aannemer voor de deur te staan! Oeps! En dat geluidje? Dat was de deurbel Ze hebben een rare deurbel...

04/09/17

Na een rustig dagje ben ik samen met Tal een Opal Card gaan kopen en een bankrekening gaan openen. Een Opal Card is gewoon een OV. Dus nu kan ik lekker met het openbaar vervoer reizen! Super handig. Daarna zijn we nog langs de IKEA gegaan om wat spullen te kopen voor de renovatie. Ik mocht handdoeken en een badmat uitzoeken voor mijn badkamer .

05/09/17

Dinsdags was eindelijk mijn slaapkamer klaar om in te richten! Yay! We hebben heel de ochtend gesjouwd en heeel veel meubels in elkaar gezet. Maar het resultaat mag er zijn, ik ben Tal en Ianina mega dankbaar voor mijn leuke kamer. En S' middags was het eindelijk zo ver, ik ging naar Sydney city. Op het station heb ik een Nederlandse Au Pair ontmoet. Samen hebben we door de stad gebanjerd en hebben we de Harbour Bridge & Opera House van dichtbij gezien! Dit was echt suuuper vet! Toen we richting de trein liep op de terug weg, waren we zo druk bezig met praten dat ik in de verkeerde trein ben gestapt. Hierdoor moest ik weer een andere trein pakken waardoor ik ook nog te laat zou komen voor het eten... Toen kwam karma er ook nog even bij kijken, want er kwam een Chinese vrouw naast me zitten in de trein met een zak chips. Ze heeft heeeel de zak chips op zitten eten en luidkeels zitten smekken met haar mond open.......... :o [ Voor de genen die dit niet weten, ik kan slecht tegen eetgeluiden van andere mensen ] Ze had ook nog oortjes in, dus ze hoorde zichzelf niet kauwen. Het was niet oké.. Gelukkig hoefde ik niet met een lege maag naar bed, want ze waren nog niet begonnen met eten toen ik thuis kwam! :D

06/09/17

Woensdags heb ik in de ochtend gepoetst, zodat ik wist waar alles stond. Het huis was nogal rommelig door de verbouwing. Daarna ben ik even gaan hardlopen om de buurt te verkennen en heb ik een sportschema gemaakt voor de hele week. Dus als ik terug kom herkennen jullie me niet meer. GRAPJE. 'S middags ben ik met Tal naar Balomoral beach gereden in Mosman. Daar hebben we een iced coffee gedronken. Op de terugweg hebben we Matt opgehaald van DayCare. Zodat ik hem ook zou kunnen ophalen in een noodgeval. En toen we terug kwamen was mijn badkamer klaar, jippie! Ook deze is super mooi geworden. Ze komen wel nog bij mij douchen want de badkamers boven zijn nog niet klaar ;). Maar dat vind ik natuurlijk helemaal geen probleem, want de badkamer is zo leuk!

07/09/17

Vandaag één week geleden ben ik vertrokken naar Australië. Vandaar dat ik vandaag de blog post. Ik ben samen met Tal en Matt naar Chatswood library gegaan met de bus. Zodat ik dit ook met Matt kan doen als ik alleen voor hem zorg. We hebben in de zon op het gras geluncht met sushi! Geloof het of niet, maar Matt eet zelfs sushi. Hij eet echt alles, niet normaal. Na een ijsje zijn we naar huis gegaan en heb ik mijn blog afgemaakt . Omdat ik Amber ben en nogal onhandige dingen doe, heb ik het voor elkaar gekregen heel mijn blog te verwijderen. Dus ik hoop dat jullie er van genieten want ik heb hem twee keer getypt... ;). Morgen ga ik shoppen met een andere au pair in Chatswood. Zaterdag ga ik samen met Alexandra (uit Mierlo) en haar collega's een coastwalk doen van Bondi Beach naar Coogee Beach! Heel vet! En zondag ga ik waarschijnlijk naar een Colour Festival in de city. Dus ik heb leuke dingen in het vooruitzicht. Maar daarover meer in mijn volgende blog :D.

Nu lijkt het allemaal super gaaf (is het ook :D) maar ik mis ons Mierlo wel af en toe hoor. Dit zal hopelijk vanaf maandag veranderen omdat er dan wat ritme in komt. Vanaf maandag gaat het echt beginnen en ga ik 'werken'. Dus ik ben benieuwd.

Leuk dat jullie de tijd hebben genomen om mijn blog te lezen en te reageren,

I miss you all,

Love,

Australiamber ;)


Ps. Ik zal nog foto's toevoegen! xx

Pps. Ze smakken hier ook in deze familie, dus Thom en papa, jullie zijn niet de enigen ;)




Reacties

Reacties

Wendy

Heel leuk verhaal Amber!

MamIreen

Hey moppie,
wat klinkt het allemaal geweldig. Fijn dat het daar zo goed gaat! Wij genieten dan ook. En blijf vooral veel foto's en snapchats sturen, dan hebben wij het gevoel dat we er een beetje bij zijn. Ik mis je maar ben vooral heel blij dat jij zo'n gaaf avontuur mag beleven.
Bye mate, love U X

D@ddy

Coole story, wat een eerste week, en nieuwe indrukken en alles, we beleven alles mee.
Veel plezier bij de komende uitstapjes, geniet ervan.
En trouwens....ik smek helemaal niet, alleen Thom ??
Tot gauw, love u ???

Tim

Duimpie ?

Helga

Een eigen kamer en badkamer na eigen keuze ingericht. Wauw!!! Fijn dat je in zo'n leuk gezin de komende tijd doorbrengt. Geniet nog van je vrije dagen.

Renate

Wat ontzettend fijn dat het allemaal leuk en gezellig is. Ik ben heel blij voor je! Geniet van alles wat er komen gaat...je hebt een mooie baan. ?
Dikke zoen!

Jasmijn

Wauw superleuk meid! Ben trots op je dat het allemaal zo goed is gegaan! Heel veel succes met werken alvast en vooral heel veel plezier, kusjessss

Thom

Pap je smekt wel.. - amber veel plezier met je vette week, ik ga maar lekker naar school :P
En ik mis je ook wel hoor :)

Floor

Super stoer! Veel plezier

Jose

Heerlijk om je verhaal te lezen. Geniet ervan meid.

Bart

Klinkt dat je in een leuk gezin terecht bent gekomen, die je direct overal bij betrekt. Leuk om de foto's te zien van Sydney. Je kunt als attractie over de bovenkant van de bogen van de harbour bridge lopen ;-) Enjoy & have fun!

Oma nelly

Wat een leuk verhaal amber,ik heb het wel 2keer gelezen.
Nog een hele fijne tijd daar,maar dat zal jouw wel lukken.
Dikke knuffel van mij.

Karin

Hi Amber,

Blij te horen dat je de trip heelhuids hebt overleefd!
En dat je het daar naar je zin hebt!
Ben wel een beetje jaloers dat jij Australië mag verkennen:)
Leuk dat je al enkele vriendinnen hebt !

Geniet nog ban je avontuur!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active