Australiamber.reismee.nl

Het is zover...

Hallo lieve allemaal,

Ik zit momenteel op bed, alle koffers en mijn rugzak zijn ingepakt. Over 2 uurtjes stap ik in mijn Night Bus...

Mijn 6 maanden als Au Pair zijn voorbij en vanavond begin ik aan mijn East-Coast reis. Ik begin samen met mijn vriendinnetje Anna aan deze reis. Dus helemaal alleen ben ik niet. We zijn niet de hele reis samen, maar dat vind ik juist fijn. Waarschijnlijk ontmoet ik genoeg andere mensen onderweg. Wij hebben hier samen al super lang naar uitgekeken. Het is heel gek dat het nu eindelijk zover is.

Ik realiseer me nog steeds niet dat ik klaar ben als Au Pair. Ook al is heel mijn kamertje hier nu leeg, ook mijn badkamer. Gisteravond hebben we als afsluiting sushi gegeten en een filmavond gehad. En vandaag heb ik Matt voor het laatst uit bed gehaald. Dat mannetje heeft geen idee dat ik morgen weg ben... Hopelijk zorgt de reis ervoor dat ik afgeleid ben, want ik ben slecht in afscheid nemen...

Zodadelijk komen Tal, Ianina en Matt thuis. Ik heb een leuke fotolijst met mijn favoriete foto's samengesteld. Dus die geef ik voordat ik vertrek! :D

Hoe heb ik mijn laatste weekjes in Sydney doorgebracht?

Ik heb zooo genoten de afgelopen weken, dat het er gewoon niet van is gekomen een blog te schrijven... De weekenden zaten propvol. Door de week heb ik veel gesport en ben ik met Amber en haar ouders gaan lunchen en hebben we de Chinese Garden of Friendship bezocht. Ik vond het super om haar ouders te ontmoeten :).

Op zaterdag 10 februari was het Matt's verjaardag :). Dit was echt een top dag, samen met de familie. Ik ben vroeg opgestaan samen met Tal en Ianina. Wij hebben ontbeten en alles klaargemaakt voordat Matt wakker was. Die bleef gelukkig lang in bed liggen, dus wij konden al het eten voorbereiden. Het is hier namelijk normaal om verjaardagsfeestjes te geven in parken of andere openbare plekken. Dus het feestje vond zich plaats in Lindfield Park. Dat is Matt zijn lievelings park. Ianina had een taart gebakken in de vorm van een auto, super mooi en super lekker. Het thema was auto's, dus we hebben alles ook leuk versierd. De hele tafel in het park stond vol met fruit, dips, crackers, sandwiches, taart, truffels etc. Ianina en ik hebben dat dus in de ochtend voorbereid. Matt straalde heel de dag en heeft het echt naar zijn zin gehad. Het feestje duurde van 10:00 tot 13:00. Toen we thuis kwamen is iedereen even gaan slapen haha. We waren allemaal moe. Naderhand hebben we een Pool middagje gehouden. Met de familie gezwommen en buiten gechillt. Ik ben in de avond naar Naomi's huis gegaan voor een meidenavond samen met Dieuwer. We hebben pannekoeken gebakken en een film gekeken. Super druk, maar leuk dagje.

Verder heb ik veel met vriendinnen afgesproken en soms al afscheid genomen...

Het weekend van 17 februari was het laatste weekend dat ik Bibi kon zien. We zijn die dag in de ochtend gaan sporten, in de middag hebben we zelf pannekoeken gemaakt en zijn we erna met Naomi en Dieuwer boodschappen gaan doen voor het avondeten. We hebben bij Bibi gekookt, veel gegeten, chocolade fondue gedaan en erna opstap geweest. Het beste was dat we met z'n vieren bij Bibi hebben geslapen, want dit weekend waren haar hostparents weg :D.

De volgende dag ben ik dan eindelijk naar Taronga Zoo gegaan. Samen met Bibi heb ik de ferry gepakt en zijn we via een Gondel de Zoo binnen gekomen. We hebben zoveel gelopen die dag.... niet normaal. De zon scheen, top voor foto's. Als afsluiter zijn we samen naar Bibi's favo plek gegaan in Sydney. Namelijk een lookout point in Waverton waar je de zonsondergang perfect kan zien vanaf een cliff. We hebben eten meegenomen en een "picknick-dinner" gedaan bij zonsondergang. Het was een geweldige afsluiter van het weekend!

Door de week heb ik veel voorbereid voor mijn reis. De laatste dingen aanschaffen, afscheidscadeau regelen etc. Verder heb ik met Anny afgesproken maar niet echt afscheid genomen. We hoopten elkaar in het weekend nog te zien...

HET laatste weekend was het helaas niet zo'n mooi weer. Op vrijdag zijn we met iedereen die kon voor de laastste keer naar The Argyle gegaan. De dag erna heb ik eerst flink uitgeslapen (dat kan ik de aankomende drie weken niet meer) en toen ben ik voor de laatste keer naar Manly gegaan met Naomi en Dieuwer. We hebben een BBQ georganiseerd net zoals ik toen met Niels, Tom en Amber deed. Wat is het toch geweldig dat dit kan in Australie. En naderhand nog een dessert op het strand gegeten. De avond hebben we afgesloten met thee en een Red Velvet cake bij Crittini's.

Zondag heb ik met dezelfde meiden Balmain bezocht. Dit deel van Sydney had ik nog niet gezien, plus hier woont Anny. Nu kon ik haar nog snel een knuffel geven en afscheid nemen. Het regende helaas heel de dag... Dus meer dan lunchen, thee drinken en kletsen hebben we niet gedaan. Hierna heb ik ook van Dieuwer en Naomi afscheid moeten nemen. Wat klinkt dit allemaal negatief hahaha. Het was een erg leuk weekend en ik ben klaar voor mijn reis .

En toen was het weekend alweer voorbij.

De laatste werkweek

Deze week heeft Tal erg benadrukt dat hij mij sowieso gaat missen door de week. Want hij zal alle taakjes moeten gaan overnemen die ik nu allemaal doe Goodluck Mate ;). Ze hebben er namelijk voor gekozen geen nieuwe Au Pair te nemen. Ik schrok in eerste instantie. Ik dacht natuurlijk dat het aan mij lag. Maar uiteindelijk lag het natuurlijk niet aan mij, maar meerdere andere factoren. Ten eerste waren er via de organisatie geen aupairs beschikbaar begin maart... Raar, maar waar. Ik heb ze verteld dat er genoeg aupairs via Facebook beschikbaar zijn. Maar hier stonden ze niet helemaal achter, dit vertrouwen ze niet zo goed. Nu dat Ianina zwanger is, blijf ze binnenkort als de baby er is ook thuis. Dit speelt ook mee. Daarnaast zijn het erg gevoelige mensen die misschien liever een Nanny nemen. Wij zijn namelijk erg gehecht geraakt aan elkaar en het wordt lastig om afscheid te nemen. Ik kan het zeker begrijpen dat je dit niet elke 6 maanden wilt doen. Zeker niet als je zo goed met je aupair kunt opschieten. Dit geld natuurlijk ook voor Matt Wij gaan elkaar enorm missen... Maar oke, dat is verhaal eigenlijk wel. Nu ging Matt een extra dag naar daycare deze maandag, om er alvast aan te wennen dat hij volgende week 5 dagen naar daycare moet. Dus deze week heb ik alleen heel de donderdag met Matt doorgebracht. We zijn een laatste keer naar Lindfield Park gegaan. In de middag wilde hij niet slapen, het leek net alsof hij doorhad dat weg ga en dat hij zoveel mogelijk tijd met me wilde doorbrengen .

Vrijdag 2 Maart

EAST COAST HERE I COME!!!

Ik besef nog steeds niet dat ik ga, misschien komt dit wel als ik eenmaal in die bus zit. Nu heb ik deze dag alles opgeruimd, gepoetst, ingepakt etc. Ik moet bijna vertrekken, vandaar dat deze blog nogal gehaast geschreven is. Ik heb dus geen spelling check gedaan etc. dus let aub niet op mijn Nederlands ... Ik ga me nu klaarmaken en erna afscheid nemen van mijn familie. Ik zie ze natuurlijk over 3 weekjes weer. Ik laat mijn grote koffer hier staan en ik kom hier nog 1 nachtje slapen voor mijn vlucht naar Nederland. Dan gaan we ook nog uiteten als afscheidsdinner.

Lieve allemaal, bedankt voor al jullie interesse en support

Ik ben de aankomende weekjes op reis,

Heeeel veel liefs,

en tot in Nederlandddddd,

xxxxxxxxxxxxx

Australiamber

Reacties

Reacties

Helga

Je au pair gedeelte zit erop. Volgens mij heb je het erg naar je zin gehad. Afscheid nemen blijft moeilijk. Voor ons komt het steeds dichterbij dat we jouw weer zien!!
De komende weken heel veel plezier.

Oma nelly

Het zit er weer op voor jouw.Nu begin je aan een vacantie reisje ,ik wens je heel veel plezier.
Geniet er nog maar van,en dan tot over 3weken zien we elkaar weer.
Groetjes van oma nelly

Tim

Veel succes met afscheid nemen heb je denk ik wel nodig?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active