Australiamber.reismee.nl

Back to the routine!

Gegroet mede aardbewoners

Hoe is het in Nederland? Een beetje windig, hehe?

En in Duitsland? Misschien wat koud?

Nou, hier is het dat absoluut niet! Maar dat willen jullie natuurlijk niet horen. Toch is het hier constant meer dan 30 graden met volle zon, sorryyyyy.


Back to the routine.

Eerlijk is eerlijk, nadat Niels weg was vond ik het hier eventjes lastig. Ik had dit niet verwacht, omdat ik niet eens zo heel lang meer te gaan heb. Maar toch voelde ik me eventjes erg alleen. Is achteraf ook niet gek, je doet 17 dagen alles samen en ineens moet je weer alleen naar de trein lopen en alleen in de bus zitten etc. Maar vanaf maandag 8 januari begon de normale werkweek weer. Toen ik eenmaal weer in de routine zat, begon het weer normaal te worden. Dus na die eerste werkweek was het weer helemaal zoals vanouds. Ik realiseerde me ook dat mijn laatste twee maanden als aupair waren aangebroken Dus dat ik echt van elk moment moet blijven genieten, want voor dat ik het weet is het voorbij!

In mijn nieuwe routine sport ik erg veel samen met Ambi. Op dinsdag, woensdag en vrijdag gaan we standaard samen naar de gym. Vaak doen we groepslessen, bijvoorbeeld zumba. Dat is altijd lachen hahaha. Vaak gaan we ook nog samen lunchen, dus dat zijn gezellige, gezonde en goedkope dagen! :D

Op vrijdag ben ik in de avond naar Alexandra gegaan en zijn we naderhand opstap gegaan. Tijdens deze avond kwam ik random Bibi weer tegen, die was ook weer terug uit Nederland. Super gezellig! Hierdoor ben ik zaterdag spontaan met Bibi samen gaan sporten en wat gaan eten in Chatswood. Ook hebben we in de beste bioscoop ooit Pitch Perfect 3 gezien (zooo leuke film). Dit was dezelfde bios weer, waar je de stoel met knopjes kunt verstellen. Dus we hebben weer liggend van de film kunnen genieten. Hier mag je trouwens wel eten meenemen naar binnen, in Nederland niet. Dus Bibi en ik hadden wat snacks ingeslagen, waaronder een mega stuk watermeloen. We verwachtten dat ze ons raar zouden aankijken, maar de mensen naast ons vonden het geniaal en gaan het de volgende keer ook doen . Op zondag ben ik met een groep van twee jongens en drie meisjes naar Hornsby gegaan voor een hike. De 'Hornsby to Fishponds' walk. Ik vertrouwde dit keer op Kuno, hij wist dat je daar kon 'Cliff Diven'. Nou wij waren dus helemaal excited, maar nu komt het. Normaal gesproken zoek ik namelijk alles uit, waar we heen moeten, waar de hike begint etc. Nu had ik dus niks opgezocht en ja hoor, ze hadden geen idee waar we heen moesten .. . Uiteindelijk hebben we het begin van de hike gevonden en konden we starten. Toen we eindelijk bij de 'fishponds' aankwamen, stond er een erg leuk bordje. Ik citeer "No swimming". Super handig als je wil gaan cliff diven... Dat werd dus niks. Maar we wilden vertrouwen hebben in Kuno en deze hike afmaken. Amber en ik waren wel het bang dat we fout liepen, maar we zijn gewoon verder gegaan. Uiteindelijk waren we op een punt waar we nergens uitkwamen en konden we dezelfde weg terug lopen, wat meer dan een uur zou duren. Wat hebben we geleerd? Altijd zelf alles uitzoeken dus . Achja we hebben lol gehad. EN nog iets heel interessants meegemaakt. Iedereen ready? Ik heb een echte slang gezien!!!!!! Ineens zegt Amber, 'Uuh jongens volgens mij ligt hier een slang'. Ze was er dus bijna op gaan staan , ze stapte net een meter er langs. De slang lag onder wat bladeren en takken, dus het was niet raar dat we hem niet meteen zagen. Het was een zwarte slang en hij was giftig (hebben we opgezocht). Dus eindelijk heb ik er een van dichtbij in real life gezien! Jippie haha :D. Toch nog wat bereikt deze dag ;)

Deze vrijdag ben ik weer in de ochtend gaan sporten met Am. In de middag was het zo warm, dat we naar Sydney Olympic Pool zijn gegaan om een middagje te zonnen en zwemmen. Echt een super locatie, direct onder de Harbour Bridge en naast Luna Park. Deze ochtend kreeg ik te horen dat mijn familie niet thuis at, dus ik hoefde niet te koken Feest! Nu hadden Am en ik geen haast en konden we samen bij Amber thuis gaan koken. Het werd een Pizza Night en Movie Night!! Leuk was het ook om haar nieuwe huisje te zien, want ze woont daar nu sinds kort. Echt een top dag!

Zaterdag ochtend ben ik weer langs de gym gegaan, want daar kwam ik toch langs. In de namiddag ben ik met Bibi boodschappen gaan doen voor de BBQ in de avond. We waren namelijk uitgenodigd voor een girls BBQ bij Dieuwertje thuis. Haar hostparents waren nog op vakantie dus ze kon vriendinnen uitnodigen. We hebben zo lekker gegeten. Meiden kunnen ook gewoon vlees grillen hoor . Later zijn we nog de stad in gegaan!

En vandaag had ik weer een leuk dagje! Ik heb dit weekend echt genoten. Het was weer super mooi weer, alleen daardoor wordt ik al blij. Ik ben met de ferry richtig Watsons Bay gegaan. Daar ben ik met Anna naar 'Hornby Lighthouse' gelopen. Dat uitzicht was niet normaal mooi. Tijdens deze weg kwamen we langs allemaal mooie strandjes, daar hebben we naderhand ook gelegen en gezwommen. Anna ging thuis avondeten dus die vetrok rond 16:30. Mijn vriendin Anny wilde graag met mij wat gaan eten dus dat kwam goed uit. (die namen zijn verwarrend he) Ik ben bij Watsons Bay Beach Club gaan eten met Anny. Fish & chips met een super uitzicht!

Nu vliegen de weken echt voorbij. Nog maar 5,5 week totdat mijn East-Coast reis begint. Ik kijk daar super erg naar uit. Maar het is toch ook wel een gek idee dat mijn periode als Aupair dan al voorbij is...

De komende weken ga ik de laatste dingetjes van mijn lijstje afvinken. En erna kan ik al gaan inpakken voor de reis ...

Lieve, windige, koude vrienden,

ik denk aan jullie vanuit het warme en zonnige Sydney :p (haha flauw)

Heel veel liefs,

Ambi

ps. Ik zal wel wat zonnestralen naar jullie opsturen xx

pps. de foto's komen morgen weer want ik ga nu slapen ;)

Reacties

Reacties

jose

Wat gaat het toch snel! Geniet van je laatste weken

lfs José

Sandra

Heerlijk dat weertje bij jou Amber! Hier in Paris ? is het niks anders dan ‘pluie’ maar wel heel gezellig ?
Geniet geniet! Groetjes ?

Helga

Het telt nu hard af. Geniet er maar van.

Danielle

Lieve Amber,
Geniet van je laatste weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
XXXXX

Renate

Lieve Amber, wat ben je toch lekker ondernemend! Geniet er van.....het is zo om. Dikke zoen van mij! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active