Australiamber.reismee.nl

Time flies when you're having fun...

Hallo lieve vrienden en familie in het koude Nederland & Duitsland,

1. Sorry dat ik nu pas weer een blog schrijf...

2. Ga er even voor zitten, dit wordt een mega blog...

3. Current situation: sad Ambi want Niels is net weg. Wat wel betekent dat ik tijd heb om jullie alles te vertellen :D


Time flies when you're having fun... Wat zijn deze dagen voorbij gevlogen, niet normaal.

Zondag 17 december kwam Niels aan in Sydney. Wat heb ik daarvoor nog meegemaakt?

Heel kort:

Met Anny naar een Open Air Cinema. De naam zegt het al, een bioscoop in de openlucht. In principe, een groot grasveld vol met mensen (op kleedjes & bean bed's) die kijken naar 1 mega groot scherm. Wij keken naar Bad Mom's 2. Was wel grappig. Minder grappig was dat het ging regenen.. nou net wanneer wij naar een OPEN AIR cinema gaan . Maar dat was maar heel eventjes en ik had een paraplu bij .

Zaterdags een stranddagje Bondi met Anna. Het was heerlijk weer dit weekend.

Zondags veranderden de plannen telkens. Uiteindelijk ben ik met Anny naar The Grounds of Alexandria gegaan. Echt een super mooie plek. Het zijn grote tuinen met marktjes, winkeltjes, restaurantjes etc. Overal bloemen, planten, moestuinen etc. Foto's laten wel zien hoe mooi het is! Nu vergeet ik alleen onze blunder te vertellen. Anny en ik wilden gaan klimmen in zo'n klimmuren gedoe'tje ;). Anny had dit gevonden en het zag er super uitdagend en vet uit op internet. Dit was in de buurt van The Grounds of Alexandria dus dit leek ons een goede combinatie. Nu kwamen we daar aan, we moesten even haasten want onze groep mocht al beginnen. We hebben ons snel omgekleed in sportkleren en kregen een bandje om. Wat bleek nu, er zaten 1000 kinderen naar een piraat te luisteren die de veiligheidsinstructies uitlegde. Alle ouders stonden naar hun kinderen te kijken en wij kregen rare blikken... We keken elkaar aan en konden natuurlijk alleen maar lachen. Anny wilde eigenlijk gelijk weg, het was super ongemakkelijk. Maar dit kon niet want we hadden en fel blauw bandje om... Net een kinderfeestje... met Anny & Amber . Toen er ook nog een jonge gast van de begeleiding naar ons toe kwam, zakten we al helemaal door de grond. Hij probeerde ons nog over te halen maar wij zijn toch maar gewoon gegaan haha...

De week erna heb ik sportief gedaan met Amber. We waren weer in de sportschool en hebben een lesje Zumba gedaan. Dit was mijn eerste keer, maar het was best wel grappig eigenlijk!

Heel het weekend was ik natuurlijk al nerveus en blij, want Niels kwam al bijna!!! Vrijdag heb ik een filmavond en sleepover met Amber gehad. De dag erna zijn we met de auto naar de Central Coast gegaan voor een Zip Line. Deze viel wat tegen, het was nogal kort en langzaam voor wat we betaalden. Niks aan te doen. En na een laaste stapavond kon ik zondag alles gaan opruimen en klaarzetten voor mijn bezoek :D.

Zondag 17 december

Na het eten ben ik met Amber naar Sydney Airport gereden. Zij heeft een auto bij haar hostfamily dus ik heb haar gevraagd of ze met mij Niels wilde ophalen. Dit was super handig en gezellig, dus thanks to Ambi. We konden het gemakkelijk vinden en zijn meteen bij zijn aankomsthal gaan wachten. Na heel lang wachten kreeg ik een appje 'waar ben je dan' .... Ik dacht, nee dit meen je niet. Stonden we uiteindelijk klaar bij de verkeerde vertrekhal... Dit was heel laat veranderd op het scherm, dus daar konden we niks aan doen mensen Oh shit ik schaamde me hier echt voor, maar ik kan het beter zelf vertellen dan dat Niels dat gaat doen, toch ;). Dus wij zijn snel naar die ernaast gerend en toen liepen we hem tegemoet. Het is allemaal goed gekomen hoor ;). En we zijn veilig thuis aangekomen!

Maandag 18 december

Vandaag en dinsdag moest ik nog werken, want Ianina had pas vanaf woensdag vakantie. Dus ik ging vroeg op om Matt uit bed te halen en ik dacht dat Niels dan bij kon slapen. Maar die lag dus al een tijdje wakker dus hij besloot ook gewoon op te staan. Niels kon kennis maken met mijn hostparents en met Matt natuurlijk. Matt was gelijk weg van hem en we zijn meteen met het cadeautje gaan spelen die hij had meegebracht. We hebben na het middagdutje van Matt de bus gepakt naar Chatswood. Het leek me leuk om Niels dit alvast te laten zien en het is dichtbij! 'S avonds hebben we met z'n alle gegeten en daarna zijn Niels en ik een serie gaan kijken. Maar Niels hield dit natuurlijk niet lang vol, die was kei en kei moe!

Dinsdag 19 december

Omdat Matt naar Daycare ging, hoefde ik alleen in de ochtend te werken. Niels kon blijven liggen en we hebben erna samen ontbeten. Nu hadden we de middag vrij om iets te gaan doen. Eigenlijk wilde ik Niels meteen meenemen naar de stad voor de highlights, maar het was meer dan 30 graden dus we besloten meteen een stranddagje te doen. Dus gingen we naar het bekende Bondi Beach. We hebben heerlijk op het strand gelegen, gezwommen, geluncht en de Bondi Icebergs Pool bezocht. Dit is zo'n Ocean Pool naast de zee. Normaal zijn deze gratis maar bij Bondi niet omdat deze bekend is. Wij zijn hier wel even heen gegaan, was echt super!

Woensdag 20 december

Mijn eerste vakantie dag!! In de ochtend hebben we meteen bij de Crunch Fitness in Chatswood een abbonnement afgesloten (er was een speciale deal) zodat we hier en daar even konden gymmen. Na de gym zijn we, ook al was het warm, toch maar de stad ingegaan voor de Harbour Bridge & Opera House. Ook zijn we even door de Botanic Gardens gelopen. We hebben leuke foto's gemaakt & geluncht aan het water! We zijn wel voor het eten naar huis gegaan zodat we Ianina konden helpen. Niels en ik hebben gekookt en alles opgeruimd! Kip & salade :D. Goed bezig toch?

Donderdag 21 december

Deze dag was het geen strandweer, dus we zijn sportief begonnen en hebben de gym een bezoekje gebracht. Daarna een middagje shoppen (Christmas sale) en sushi & noodles gegeten. We hadden namelijk 's avonds wel al een planning. Club Ivy it is. Op donderdag is er gratis entree, hier kon ik nu eindelijk een keer gebruik van maken. Dit werd ook mijn eerste keer! Club Ivy's is een hele bekende club in Sydney. Het mooiste was nog, dat we met half Mierlo daar binnen stonden. Want Elise was deze week Alexandra aan het bezoeken in Sydney en ook Jeroen kwam mee die avond (kende Niels serieus ook). Dus we stonden met 5 mensen uit Mierlo in de Ivy's, geweldig toch? :) Deze club heeft meerdere verdiepingen en je moet met liften omhoog en omlaag.. echt niet normaal. We zijn bij de poolbar op het dak geweest en we hebben binnen gedanst, het was een leuke ervaring. Niels was dood moe erna, maar we denken wel dat zijn Jetlag na deze avond en wat biertjes wel verdwenen was ;).

Vrijdag 22 december

Eigenlijk zouden we moeten oppassen deze dag, maar plannen werden gewijzigd. Dus we konden het rustig aan doen. We hebben redelijk uitgeslapen en gesport. Meteen vanuit het sporten zijn we door gegaan naar Bronte Beach. Naderhand hebben we garnalen gekocht in de supermarkt en thuis zelf een garnalen salade gemaakt :P.

Zaterdag 23 december

Dagje Manly Beach, de planning was om te surfen, maar deze hebben we verplaatst naar de week erop zodat Amber en Tom ook mee konden. Dus we hebben gewoon op het strand gelegen, gezwommen, winkeltjes & marktjes bekeken en daar geluncht. 'S avonds was het weer tijd om uit te gaan. We waren volledig bijgeslapen en dus zijn we opstap geweest in de stad. Namelijk bij mijn favoriete club, The Argyle. Amber en Tom gingen ook mee en mijn vriendin Anny. Amber's broer Tom was hier nu ook op bezoek net zoals niels, super toevallig. Dit kwam natuurlijk goed uit, nu konden we veel met z'n 4e bezoeken etc. Het klikte gelijk die avond en we hebben een geweldige avond gehad. Met de juiste mensen heb je gewoon de leukste avonden. Dan maakt het niet uit waar je heen gaat, toch?

! Trouwens, wij kregen nog het nieuws dat mijn hostparents op vakantie gingen. Ze zijn met z'n 3e vertrokken zondag ochtend, dus wij hadden het huis een dikke week voor ons alleen. Is dat chillll of is dat chilll? :D

Zondag 24 december

Kerstavond. WOW, nu al kerst. Zo voelde het totaal niet. Eerlijk is eerlijk, kerst is kerst niet zonder versieringen, een kerstboom, de kou en je familie. Niemand van ons had een echt kerst gevoel. Ik, als kerstliefhebber, vond dit wel jammer. Maar, met Nielsje erbij en leuke vrienden was het toch een speciale dag. We hebben uiteindelijk kerst gevierd op het strand, gek he? Met Amber, Tom en Marli erbij. Zo grappig om allemaal kerstmutsen op het strand te zien. 'S avonds lekker sushi etc. gegeten bij een japanner. En ineens belandden we ook nog opstap... Op kerstavond zijn we nog uitgegaan met z'n alle. Deze keer niet zo fanatiek als de avond ervoor, maar het was gezellig. Helaas ben ik die nacht ziek geworden en is alles er weer uitgekomen. Ik ga geen details geven. Maar we denken dat de Japanner niet goed is gevallen... En nee ouders, het kwam niet door de drank. Want ik ben 4 dagen misselijk gebleven helaas...

Maandag 25 december

Ondanks de misselijkheid toch maar een kerstbrunch gemaakt voor Niels :). En we hebben tweede kerstdag gevierd bij Bondi Beach met Tom en Amber. Helaas viel het weer deze dag tegen en was er niet meer veel te doen daar. Ook was ik misselijk en heb ik niet veel avond gegeten. Niks aan te doen!

Dinsdag 26 december

Omdat we geen tijd te verliezen hadden, ben ik maar gewoon door gegaan. We zijn vroeg opgestaan om met de auto naar Morisset Park te gaan. Samen met Amber, Tom en Marli. Daar hebben we kangoeroes gespot. Nu heeft Niels ook kangoeroes geaaid en hij heeft de selfie . We hebben met z'n alle gegeten en we zijn naar de bios geweest in de avond.

Woensdag 27 december

Tijd voor DE hike. Hier had ik Niels al op voorbereid. Hij probeerde er onderuit te komen he Niels. 'Ik hou niet van wandelen, dus ik weet niet of dit een goed idee is'. Of de 'Ik heb echt geen goede loopschoenen bij me'. Maar pech voor Niels, hij heeft sportschoenen geleend van Tom en we zijn gegaan ;). Twee uur met de trein heen en twee uur met de trein terug. We hebben we hike gedaan bij de Blue Mountains. Deze had ik ook nog nooit gedaan. Maar het was zeker de moeite waard, echt prachtig. We moesten eerst een uurtje lopen naar de hike zelf. Toen heel ver naar benenden, ongelofelijk stijle trappen. En toen kwamen we bij de waterval aan. Echt te mooi! Daarna weer een uurtje terug gelopen. Toen hebben we wat gedronken en een cheesecake gegeten als beloning .

Donderdag 28 december

Dagje Palm Beach. Ook weer mega vroeg op, maar dan heb je ook wat. Na een lange busreis kwamen we aan. We hebben eerst weer een kleine hike gedaan naar een lookout point. Hier was ik al geweest dus dit heb ik misschien al verteld. Daarna hebben we lekker op het strand gelegen. Tom en Amber waren er ook weer bij, dus Niels kon samen met Tom de golven in. Er waren namelijk mega golven en die twee waren echt twee keer meer dan 30 min in het water. Ik ben ze toen bijna gaan zoeken, zo lang duurde het . Na de terugweg hebben Tom, Niels en ik samen gegeten, want Amber moest oppassen en dat vonden we wel zo gezellig voor Tom. Een burger kan er altijd wel in ;P.

Vrijdag 29 december

EINDELIJK! Vandaag was de dag dat Niels heeft gesurfd in Aussie. Ook voor Tom en Amber was dit de eerste keer. We hebben surfboards en wetsuits gehuurd bij Manly Beach en we zijn zelf gaan surfen. Het ging voor zo'n eerste keer nog goed ook, ondanks de sterkte stroming en hoge golfen die dag. Het was echt een ervaring. Daarna zijn we boodschappen gaan doen voor een BBQ. We hadden ook al vanalles meegenomen om te gaan bbq'en. Zoals ik waarschijnlijk al een keer verteld heb is het hier heel normaal om in het openbaar te bbq'en. Er staan overal openbare bbq's aan het strand, dus wij zijn bij Little Manly gaan bbq'en. Het was toch zo gezellig :). Muziekje aan, Tom en Niels bakken het vlees, Amber en Amber snijden de groenten etc. en we hebben lekker gegeten. Toen zijn we erna ook nog naar huis gehaast om ons klaar te maken voor nog een avond in The Argyle. Oeps. Achja we zijn jong he. Dit keer was Marli er ook bij!

Zaterdag 30 december

Lekker uitgeslapen en even kort Luna Park bezocht met Niels. En omdat de BBQ zo goed beviel, wilden we het gewoon nog eens doen. Maar nu op ons gemak. We hebben nog meer en nog lekkerdere dingen gekocht en zijn bij Bronte Beach gaan bbq'en dit keer. Hier hebben we tot laat op de avond gegeten en kaartspellen gedaan . Niet opstap dit keer, maar wel een van de leukste avonden!

Zondag 31 december

NYE!! Rustige ochtend, ik heb heel het huis alvast netjes opgeruimd voor de dag erna. Daarna hebben we met de rest afgesproken om inkopen te doen voor het eten dat we meenemen naar het Dudley Page Reserve. Een soort park dat speciaal voor NYE is klaargemaakt om te bezoeken. Wij hebben hier dus al een tijdje terug tickets voor geregeld. Vanaf 18:00 uur was het open, dus we namen brood, dips, snacks, wraps etc. mee. Toen wij om 17:15 aankwamen was er al een heeele lange rij. Gelukkig stonden Duitse vrienden van mij al vooraan in de rij waarmee me zouden afspreken. We hebben onze kleedjes aan hun gegeven zodat ze extra plek konden uitzetten, slim! Het ging allemaal vrij snel, het is hier zo goed geregeld. In Nederland zou er allemaal geduwd worden maar hier verliep het vlekkenloos. Grappig was, dat er een stalling voor fietsen was gemaakt, maar er stonden serieus 0 fietsen. In Nederland zou heeeel de straat volstaan. Dat was wel komisch. Ik vond de locatie echt heel leuk. Het leek echt op een soort festival. Overal lampjes, vlaggen, foodtrucks, je kon drank halen etc. Er was een Dj, dat wisten we maar we hadden geen idee wat we ervan moesten verwachten. Aan het begin van de avond werd er namelijk kindermuziek gedraaid, want er waren ook gezinnen aanwezig. Dus wij hadden zoiets van, uuuuhhh. Maar wij hebben rustig gekletst, gegeten en kaartspellen gedaan. Hoe later het werd, hoe beter de muziek werd. Ineens keken we elkaar aan, zullen we gewoon dansen? En ineens stond heel dat grasveld vol mensen. Jong en oud, allemaal door elkaar, het maakte allemaal niks uit. Toen zagen we elkaar gewoon genieten. Amber en ik zeiden ook tegen elkaar, dit moment gaan we niet vergeten. En toen ook nog ons favoriete nummer uit de Argyle op kwam, kon de avond al niet meer stuk . Ineens was het 23:45. Iedereen nog haasten naar de wc en we wilden nog een drankje halen om te proosten. Dit haalden we allemaal niet meer. Toen zagen we ook dat bijna iedereen al klaar was gaan staan voor de hekken. Wantja, daar was het beste uitzicht. Helaas waren wij te druk met dansen... Er stonden dus overal mensen voor ons, ook op onze spullen en kleedjes.. Dat was wel jammer, maar ergens ook te verwachten. Desondanks hebben we het vuurwerk gewoon kunnen zien en zijn we goed het nieuwe jaar ingegaan. Even snel mama, papa en Thom gefacetimed. Gek om te zien dat zij nog gewoon thuis zaten en het ochtend was. Terwijl wij al in 2018 zaten. Helaas was het vuurwerk wel vrij verweg, ik denk dat het mooier was als we wat dichterbij waren geweest. Wij zagen het vuurwerk in de verte boven de Harbour Bridge & Opera House. Maar onze locatie was top, dus het was niet erg. Naderhand zijn we nog eventjes de stad in gegaan, daar kwamen we toch langs op de weg naar huis ;). Oud en Nieuw was zeker geslaagd!

Maandag 1 januari

Zo leuk om samen met Niels 2018 in te gaan, want ik heb jullie thuis toch wel gemist hoor. We hebben enorm lang uitgeslapen en zijn de stad nog even ingegaan. David, een jongen die bij mij 5 jaar lang in de klas heeft gezeten uit Mierlo, was namelijk ook in Sydney deze week. Hij kon niet meer komen gisteravond, dus hebben we met hem wat gedronken in de Opera Bar. Daarna hebben we ook avond gegeten want het was erg gezellig. Toen wij thuis kwamen waren Tal en Ianina ook weer thuis!

Dinsdag 2 januari

Het einde is in zicht . Alvast een beetje inpakken in de ochtend. Erna hebben we nog gesport en we zijn meteen doorgegaan naar The Spit. Daar hebben we een Kayak gehuurd. The Double Kayak Deluxe . Thuis hebben we Uber Eats besteld, echt awesome. Pizza, salade en garlic bread! Dat was ons laatste echte dagje samen, want de dag erna moest ik alweer werken.

Woensdag 3 januari

Niels kon blijven liggen, maar ik moest vroeg op. Nadat Matt en ik ontbeten hadden etc. kwam Niels ook en hebben we samen nog wat gespeeld. Na het dutje van Matt zijn we naar Luna Park gegaan met Matt en hebben we nog even over de Harbour Bridge gelopen. Eenmaal thuis moesten we snel wat eten en toen richting de Airport. Niels en ik hebben het cool gehouden... uuuh Afscheid nemen is gewoon niet ons ding... Ik heb er echt een hekel aan. Maar ook dit hebben we dus nu gehad. Helaas zit het er alweer op. Jammer dat de tijd altijd zo snel gaat...

Yep, time flies when you're having fun!

Ik heb er nu alweer een lange werkdag opzitten. Ianina en Tal gingen naar de bioscoop, dus ik had de complete dag met Matt alleen. Nu heb ik er vrij lang over gedaan om alles te vertellen in mijn blog, dus ik hou nu ook op met brabbelen ;). Foto's voeg ik morgen toe, dat zijn er ook nogal wat! Als het goed is komt Niels vanavond bij jullie aan in Nederland, hij heeft de tussenstops tussen de chinezen al overleefd :D.

Ik heb dus hele speciale feestdagen gehad dit jaar, om nooit te vergeten. Ik hoop dat jullie ook een super vakantie hebben gehad en ik wens jullie nogmaals een geweldig 2018 toe!

Nog maar twee kleine maandjes als Au Pair, een reisje langs de East-Coast en dan kom ik jullie allemaal weer vervelen

Miss you all,

Love,

Ambi


Reacties

Reacties

Helga

Allereerst de beste wensen voor 2018. Wat hebben jullie samen een leuke tijd gehad. Nog even doorbijten en dan zie je ons ook weer, ha ha.
Heel veel groetjes uit een nat Mierlo.

Wiebke

Wow was ein schöner Bericht von dir :) Das klingt nach einer ganz tollen und besonderen Zeit die du mit Niels hattest! Viel Spaß noch in deinen letzten zwei Monaten in Sydney :))

Veroni

Wat hebben jullie t fijn en gezellig gehad! Niels landt over precies 2,5 uur en komt dan zo snel mogelijk naar huis. Ik hoor dan zijn verhalen en zie jullie foto's! Ben zo benieuwd.... Nog ff en dan komt jouw terugreis in zicht. Geniet van de mooie dingen in Australië en tot gauw...
Liefs

Milica Vogels

Gaaaaf Amber ! Jullie hebben het super gehad saampjes, das fijn. Een heel mooi 2018 toegewenst van ons en tot snel ! Groetjes en xxx van alle Onsjes

MamIreen

Top bericht weer Ambi, wat hebben jullie een geweldige tijd gehad. En wat heb je toch veel leuke mensen leren kennen, hoe waardevol is dat. Nu nog twee maandjes werken en dan op reis en dan ben je weer thuis. Dat vind ik toch ook wel een heel fijn vooruitzicht :-). Miss you xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active