Australiamber.reismee.nl

Nog heel even aftellen ...

Hallooo lieve vrienden, familie etc. :D

Het is alweer december en dat betekent dat er een hele leuke maand aankomt. Het rare is, dat ik het nu warm heb in plaats van koud. Ik ga de maand december in met zon, in plaats van regen en sneeuw. Hoe raar is dat? Ik liep laatst door het winkelcentrum en toen zag ik de bikini's hangen naast de kerstversiering?! Dat klopt nog niet helemaal in mijn hoofd Maar ik ga dit jaar toch echt, voor het eerst, kerst vieren met zon en een temperatuur van 30 +.

Nog heeeel even aftellen tot alle leuke dingen in December eraan komen. Sinterklaas, kerst, oud en nieuw, maar ook Niels komt in december . Dus niet alleen de kerstman en sinterklaas die voorbij komen . Maar 5 december is het al geweest. Ja ja inderdaad, ik heb gewoon sinterklaas gevierd in Aussie. Afgelopen zondag heb ik met mijn Dutchie Aupairs een sinterklaas brunch georganiseerd. Iedereen nam wat lekkers te eten mee. Er waren wentelteefjes, broodjes, croissantjes, bananenbrood en yoghurtjes. Zelfs appelstroop voor op de broodjes! Maar ook de sinterklaas snoepjes waren aanwezig, taai taai, speculaas, pepernoten en chocolade munten. Thanks to alle mama's die pakketjes opsturen. Er was een sinterklaas sfeer dat wil je niet weten ;). Ook hebben we samen het standaard dobbelspel gespeeld . Ieder nam twee cadeaus mee voor $7,50 per stuk en daarmee hebben we het spel gespeeld. Echt super speciaal om toch sinterklaas gevierd te hebben in Sydney, buiten in het zonnetje! Dus sinterklaas vieren in Sydney kan gewoon!!!

De feestdagen komen er nu aan, dus dat betekent veel lekker eten. (Ja papa, 'nur am essen' ) Dus de afgelopen weken ben ik heeel veel met Amber in de sportschool geweest om dit te compenseren ;). Standaard op de dinsdag en woensdag gaan we samen een ochtendje sporten en daarna thuis lunchen. Gezellig, cheap en gezond!

De weekenden heb ik wel wat meer dingen gedaan. In mijn vorige blog vertelde ik dat ik met mijn hostfamilie en vrienden naar een koalapark zou gaan. Helaas ging dit niet door, hun vrienden hebben afgezegd. Dit vond ik wel jammer, want ik had die dag vrijgehouden. Maar die koala's komen nog wel. Uiteindelijk ben ik last moment met Camilla en wat anderen mee naar Manly Beach gegaan. Het was super lekker weer, dus het is een stranddagje geworden. 'S avonds had ik ook een volle planning. Ik was namelijk uitgenodigd voor een Garden Party. Via Bibi wisten we hiervan en we konden zoveel vrienden meenemen als we wilden! Dus we gingen met een hele groep, Sophie, Dieuwertje, Amber, Kuno en ik. Het leuke is, dat dit een feestje is met een heleboel locals. Maar er zaten ook een aantal Nederlanders bij! Echt een leuke avond.

De dag erna ben ik met Anny naar Rose Bay gegaan om te 'paddle boarden' . Dit is iets heel anders dan surfen of bodyboarden etc. Je staat namelijk rechtop op een surfplank, met een paddle in je hand. Het lijkt heel makkelijk, maar als je er eenmaal opstaat merk je dat het vrij lastig is je evenwicht te bewaren. Er was best wel wat wind, dus het was wel een uitdaging. Maar het is allemaal gelukt, we zijn er niet afgevallen en we hebben lekker rond gevaren (soort van).

Het weekend erna ben ik op vrijdag bij Alexandra blijven slapen. Haar roommate was heel het weekend weg, dus we hebben een meidenavond gehouden in haar appartement. Anny was er ook bij! Triple A. 'S avonds zijn we nog de stad in gegaan! De stapavonden in Sydney zijn altijd interessant . Ik bleef dus bij Alexandra slapen, dus we konden ook samen naar huis. En wat heb ik heerlijk geslapen!! Ik werd een keertje niet wakker door Matt die loopt te stampen op de verdieping boven me. Geen hostdad die gaat piano spelen en zingen in de ochtend. Nee, helemaal geen lawaai. Heerlijk . We hebben dan ook tot 12 uitgeslapen, ja ik heb er flink gebruik van gemaakt hahaha. Verder zijn we nog naar Glebe Market gegaan, een markt in het plaatsje waar Alexandra woont. En we hebben daar ook geluncht. In de avond heb ik weer een filmavondje gehad met Ambi :D. Vorige week vrijdag namelijk ook al. Ze woont super dichtbij en ze heeft een eigen auto, dus ze kan heel gemakkelijk langskomen. Het is hier namelijk vrij lastig om bij elkaar in huis af te spreken omdat dit vaak te ver reizen is. Dus dit mis je af en toe wel van thuis, het gemakt om even bij elkaar langs te gaan. Nu met Amber is dit echt heel fijn!

Zondag was dus de Sinterklaas brunch!

Er zijn alweer nieuwe plannen in de maak voor de volgende weekenden. Ik ga waarschijnlijk naar een OpenAir Cinema en naar de figure 8 pools. Misschien ook wel een Zipline aan de Central Coast Maar dit leg ik allemaal wel uit in mijn volgende blog! Daarna komt Niels alweer, dus ik ben al flink aan het nadenken over alles wat we gaan bekijken en doen! De plannen voor kerst en voor oud & nieuw zijn al bijna rond . I can't wait!

Heb ik nog iets te melden?

- Mmmm ik heb geen enge dieren meer gezien verder.

- Ik schrijf mijn blog momenteel vanuit mijn bed, omdat het ineens heel hard regende.. Maar dit is de laatste dag met regen voor de aankomende maanden (waarschijnlijk). Want vanaf morgen schiet de temperatuur omhoog. Morgen is het al 31 graden .

- Vanochtend (dus voor jullie gisteravond) ben ik toch even bij het sinterklaasavondje thuis geweest. Ik was te zien op de Ipad tijdens Facetime Dus ik heb de hilarische gedichten van mama, papa, Thom en Niels mogen horen. Ja, Niels heeft mij vervangen deze keer, dus hij heeft al mijn cadeaus gekregen dit jaar .

- Oh god helemaal vergeten, ik heb namelijk nog iets super leuks meegemaakt afgelopen week. Vorige week donderdag was er een familiedag op het werk van mijn hostmum. Zij werkt op de UNSW, the university of New South Wales. Op die campus werd er een familiedag georganiseerd. Dit was echt enorm groot. Overal waren activiteiten te doen. Kinderen konden op pony's rijden, dieren aaien in een mini dierentuin, clowns, ballonnen, foto's maken in een photobooth, knutsel hoekjes, hoelahoepen, ga zo maar door. Naast alle activiteiten kon je ook overal eten halen, echt geweldig haha. Dumplings, chicken & sweetpotato fries, hotdogs, popcorn, snowcones, ijsjes, juices, cakejes, brownies etc. Niet normaal... En alles was ook nog eens gratis. Dus voor mij was de keuze snel gemaakt, ik moest hier gewoon met Matt naar toe. Het was namelijk op een donderdag, dus ik was de hele dag met Matt. In de ochtend hebben we een playdate gehad bij ons in de tuin. Na een goed middagdutje zijn we naar de UNSW vertrokken. Dit was voor hem wel een lange reis. We hebben in totaal in 3 bussen en 1 trein gezeten. Dit kostte ons bijna 1,5 uur. Normaal gesproken is dit oke, maar met een jongetje van 1,5 is dit wel lastig. Gelukkig had ik genoeg boekjes enzo mee, dus we hebben het overleefd. Vermoeiend was het wel, maar ik ben blij dat we zijn gegaan want Ianina vond het geweldig en Matt ook!

- Oh en Tim, ik ben aan het zoeken naar een mini kangoeroe die in mijn koffer past. Speciaal voor jou!

Nu heb ik genoeg onzin verteld hier, tot snel in mijn volgende blog!

Veel liefs,

Ambi




Reacties

Reacties

Helga

Kunnen wij ons niet voorstellen: Sinterklaas en Kerst met 30 graden!!!!!
Geniet ervan. Wij zitten bij de kachel.
Heel veel plezier. Niels komt snel.

MamIreen

Gezellig dat je erbij was gisteravond. En Niels brengt een cadeautje mee van de Sint :-)

Sandra

Klinkt weer allemaal geweldig Amber! Petje af voor jou, dat je die reis van 1,5 uur met een klein kindje gemaakt hebt...vermoeiend! En leuk voor je dat Niels komt met Kerst! Fijn om naar uit te kijken! Alvast veel plezier de komende tijd!

Tim

Jaaaa zie ik toch misschien ooit nog een kangoeroe ??

Veroni

Allemaal leuke dingen!! Ik ben jaloers op het mooie weer.... Hier is het waterkoud. Geniet ervan en fijn dat Niels en jij elkaar binnenkort zien. Hopelijk komt hij goed aan en verdwaalt hij niet op het vliegveld waar hij moet overstappen ;-) Lieve groet

Oma Doris.

Hoi Amber ein Super Block viel Spass mit Niels habt eine schöne Zeit zusammen viele Grüße aus Bottrop.??

Renate

Hi Amber, wat superleuk dat je via facetime sinterklaas hebt meegevierd in Mierlo. :-) En dat je met een aantal Nederlandse meiden daar Sinterklaas hebt gevierd. Het is zo iets Nederlands. Te gek hoor!
Petje af dat je met Matt die reis hebt gemaakt. Heel dapper, en het was zeker de moeite waard.
Geniet van de bijzondere kerst in de zon....en van de komst van Niels. Fijn dat hij komt!
Hier heeft het nu gesneeuwd....

Dikke zoen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active