Australiamber.reismee.nl

Hoe zit het met mijn bucketlist?

Hiiiiiii,

het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb op mijn blog, oepsie.

Dus hoe ver ben ik met mijn bucketlist, To Do List, lijstjeeeee, of hoe je het ook wilt noemen!?

Ten eerste kan ik surfen in Aussie van mijn lijstje afstrepen! JOEHOE

Het weekend van 11 en 12 november ben ik namelijk op surfcamp geweest. Dat betekende dat ik zaterdag ochtend weer heeeuuull vroeg mijn bed uit moest. Maar dat was natuurlijk voor een goed doel. Lekker vroeg in de ochtend vertrokken we met een grote bus naar Umina Beach, onze eerste stop. Dit was een strand dat perfect was voor beginnende surfers. Amateurssss!! ;) Allereerst kregen we een uitleg over de zee, het surfen zelf, veiligheid etc. Zodat we wisten waar we aan toe waren. We kregen speciale shirts aan zodat ze ons konden herkennen in het water. Daarna werden we in twee groepen verdeeld, ik zat in groep één. Ik mocht dus gelijk met een surfboard het strand op. Daar kregen we uitleg over hoe we moesten peddelen, hoe we op het bord moesten komen etc. Ik kon me dit nog vaag herinneren van mijn surfcamp vakantie in Mimizan met Bo en Sterre. Ik had wel even een déjà vu :D. Na de uitleg konden we dit 'droog' oefenen op het zand. Letterlijk droog dus. En daarna mochten we eindelijk de zee in. Die dag kregen we twee volle surflessen. Er stonden twee surfleraren in het water en één op het strand aan het water. Ook werden er foto's gemaakt tussendoor. Het was echt ZO GAAF. Omdat het redelijk zwakke golven waren, was het gemakkelijk om te oefenen. Hierdoor kon ik vrij veel golven pakken en dat maakt het ook leuk. Als het helemaal niet lukt is er makkelijk gezegd geen hol aan. Dus ik was helemaal happy. Na de 1e les zijn we gaan lunchen en daarna meteen de tweede les . Lekker met een volle maag surfen, jippie ;). De tweede keer ging iets minder goed doordat de golven waren veranderd. Maar dat maakte het niet heel veel minder leuk ;). Toen ik serieus bijna het water uit was, vloog iemand anders surfboard tegen mijn hoofd aan. YAY... Bijna ging het goed, echt bijna... hahaa.

Hierna konden we douchen en droge kleren aan doen om vervolgens door te gaan naar de volgende stop. Na een kort busritje kwamen we aan bij................ de KANGOEROES!!! Er is dus serieus een natuurgebied, Morisset Park, waar een hele hoop kangoeroes leven. Ze hupsen ook niet weg naar het bos ernaast ofzo, echt ze blijven gewoon allemaal daar. Zo gek. Ze bleven ook echt rustig, je kon ze aaien en knuffelen. Zelfs een selfie maken was mogelijk. Je kon ze worteltjes voeren of weet ik het, alles is mogelijk met die beestjes . Dus kangoeroes spotten en aanraken, CHECK! Viviënne en ik zijn vrienden geworden met een luie kangoeroe. We noemen hem Lazy Leo. Hij lag lekker in de zon te chillen en we konden naast hem gaan liggen voor een fotoshoot, echt te leuk!

Hierna zijn we doorgegaan naar onze volgende halte, het hostel. Dit hostel was geen normaal hostel. Het lag eigenlijk in 'the middle of nowhere'. Er was ook geen internet service, OH NEE HELP. Nee grapje dit was best wel rustgevend Het was een geweldige locatie, midden in de natuur. In plaats van kleine kamertjes in een hoog gebouw in de stad, waren dit houten huisjes voor 4 of 6 personen. Allemaal door houten bruggetjes verbonden. Wij hebben met 6 meiden onze 'cabin' gekozen en hebben onze spullen gedropt. Erna hebben we ons in de keuken verzameld voor het avond eten. Een heel buffet. Na het eten is iedereen zich klaar gaan maken voor een avond met veel spelletjes en ranja, kuch kuch. Naderhand hebben we nog bij kampvuren gezeten aan het strand, dat lag immers net naast ons hostel. Een leuke avond hebben we beleefd.

De volgende dag kon je na het ontbijt gaan 'sandboarden' of mee naar de 'dolphincruise'. Maar aangezien ik dit beide al had gedaan, koos ik ervoor om in de ochtend naar het strand te gaan met de rest en in de middag naar een cafe te gaan in Port Stephens. Het was echt een super gaaf weekend.

Van mijn lijstje heb ik afgestreept: Surfen in Aussie, (surfles en zelf surfen), kampvuur op het strand en het aanraken van een kangoeroe. Allemaal in één weekend :D.


Fun Fact

Ik heb echt een super leuk meisje ontmoet die ook Amber heet, heel toevallig! Nu blijkt ze een broer te hebben die Tom heet . Is dat niet grappig hahaha. Dan wel Tom zonder de 'H', maar dan nog. Twee keer een Thom en Amber :D.


Het weekend erop waren de weersvoorspellingen heel afwisselend. Dus ik kon niet echt iets plannen. Uiteindelijk heb ik een verjaardagsfeestje gevierd van Dieuwertje. Haar hostparents gingen heel het weekend weg, dus ze kon vriendinnen uitnodigen. Heel handig! Zaterdag avond heb ik opgepast op Matt, maar dit heb ik gecombineerd met een 'sleepover' met Anna! En zondags ben ik een Walk gaan doen van Dee Why Beach tot aan Manly Beach. Het weer was uiteindelijk toch goed op zondag. Dus een geslaagd weekend.


Ook ga ik nu vaak samen met Amber sporten bij Crunch in Chatswood. We gaan samen fitnessen want dat vind zij ook gezellig. En ze mag altijd iemand meenemen, dus waarom niet!


Big Fun Fact

NIELS KOMT NAAR AUSTRALIË!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oke sorry dit moest er echt uit. Kijk hoe lang ik mijn mond heb gehouden, ik heb eerst alles over de afgelopen wekenverteld . Maar oke, op 17 december komt Niels aan in Sydney! YAY! Hij blijft tot 3 januari, hoe cool is dat. Het beste is nog, dat hij bij ons in huis mag verblijven. Ik heb echt de beste hostparents ooit! Ik ben super blij!


Volgend weekend ga ik sowieso met mijn hostfamily naar een koala park, dus dan kan ik weer wat dingen van mijn lijstje afstrepen hihi! En zondag misschien 'paddleboarden' in Manly.

Hierover meer, de volgende keer! (Hé hé dat rijmt)

Hopelijk lukt het me om wat sneller iets te plaatsen deze keer!


GROETJESSSSSSS,

Aussie Ambi

- XXX -

Reacties

Reacties

Helga

Wat een belevenissen weer. Fijn dat Niels overkomt. Een fijne tijd samen!!!

Oma nelly

Dat was weer een leuk verhaal,en wat een Surprise dat Niels over komt.
Jij kunt hem dan veel laten zien.
Heel veel groeten van mij?en een fijne tijd samen met Niels.

D@ddy

Veel plezier in het Koala Park -let wel op : Koala's knuffelen niet zo makkelijk als kangoo's...eerder het tegendeel ;-)
Be careful !

Oma Doris

Hi Amber was für eine schöne Überraschung dann hast du ja etwas von Zuhause mit Nils .ich lese oft den Bericht und der Opa freut sich auch das du so viel erlebst .wir umarmen dich in der Ferne.???

tim

Neem je een kangoeroe mee

Danielle

Hi Amber, Wat super gaaf dat Niels met kerst en oud en nieuw bij jou is!!! En wat heb je weer veel mooie dingen meegemaakt, gezien en gedaan!!! Verheug me al weer op het volgende verhaal. Xxxxxx....ps vergeet de kangoeroe voor Tim niet

jose

Super meid, Geweldig. en die foto's ! Heerlijk

Jacqueline

Wat fijn te lezen dat het zo goed gaat met jou Amber. Wat heb jij daar toch een fantastische tijd aan de andere kant van de wereld. Ervaringen die je altijd bij je blijft houden. Geniet ze, en van Niels binnenkort. ?
Lieve groetjes van ons. XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active