Australiamber.reismee.nl

Wist je dat ...

Hallo allemaal :)

Wist je dat ... Ik alweer meer dan 2 maanden in Sydney ben! Eigenlijk gaat de tijd super snel toch? Ik heb het nog steeds naar m'n zin hier dus ik zal jullie weer op de hoogte brengen van mijn leven hier.

Wist je dat ...

Matt sinds een tijdje mijn naam kent. Het is nu 'Ambi Ambi Ambi' elke dag weer . Toen ik het voor het eerst hoorde smolt ik echt. De keren erna waren nog steeds super schattig. Maar ik weet niet of ik nu nog steeds blij ben met het feit dat Matt mijn naam kent . 'Ambi thisssss', 'Ambi there', 'Ambi more'. Haha het is wel grappig hoor, maar dit hoor ik dus dag in dag uit. Voor alle mama's, ik weet nu een beetje hoe het is om 10000 keer per dag geroepen te worden. In mijn geval dan 'Ambi' in plaats van 'mama', maar goed. Respect . Helaas schreeuwt hij nu ook 'Ambi' wanneer hij bijvoorbeeld huilt wanneer hij naar bed gaat. It breaks my heart Arme Matt die nu ook echt mijn naam roept, oeps. Ook is hij best wel bossy de laatste tijd, 'Ambi this'. En dan de meest gekke dingen. Hij lag op de grond en ik moest persee naast hem gaan liggen. Hij weet wat hij wil, dat zeker. Maar we leren hem om er wel 'please' bij te zeggen. Zo schattig!!

Wist je dat ...

ik naar Palm Beach ben geweest met mijn Dutchie vriendengroep. Camilla mocht de auto van haar hostparents meenemen, dus we zijn er heen gereden. We zijn naar een lookout point gelopen en hebben in de middag op het strand gelegen. De zee was koud, maar wel lekker koud .

Wist je dat ...

ik het witste zand strand van heel de wereld heb gezien? Ik heb op zondag 29 oktober weer een tripje gedaan met een groep aupairs naar Jervis Bay. We vetrokken weer heel vroeg in de ochtend met een busje vol aupairs. We hebben verschillende stops gemaakt waaronder een boottochtje om dolfijnen te spotten. Dit keer waren ze echt heel dichtbij! Super vet. Na deze stop hadden onze leiders de BBQ voorbereid dus konden we lekker lunchen. En toen was het eindelijk zover om naar Hyams Beach te gaan. Het was echt fantastisch mooi! Het zand was zo wit, net als op foto's van internet. Sommige mensen zeggen dat het zand van Hyams Beach het witste zand in de wereld heeft, anderen zeggen dat Whitsunday Islands het witste zand ooit heeft. Blijkbaar staat in het guinness book of records dat het Hyams Beach is. Ik ga tijdens mijn East-coast trip ook naar Whitsunday Islands, dus dan kan ik zelf zeggen welk strand witter is .

Wist je dat...

ik niet alleeeen maar mooie plekken bezoek, maar ik ook serieus hard werk? Bijvoorbeeld op de donderdag erna, zijn Tal en Ianina naar een concert gegaan s avonds. Dus toen heb ik de complete dag voor Matt gezorgd. Dus niet alleen van 6:30 tot 17:00. Maar ook met eten koken, in bad doen en in bed leggen. Maar dit ging allemaal heel goed en we hebben een leuke dag gehad. We zijn namelijk bij Chloé en Katharina thuis op bezoek geweest in de middag!

Wist je dat ...

ik een heeeeele grote spin heb gespot in mijn badkamer... Guys, ik had gewoon een huntsman spider in mijn badkamer!!!!!!!!! Deze is heel dik en groot, met haren. Jakkie! Zoek maar op op internet, als je durft haha. Deze is gelukkig niet gevaarlijk, de kleinere spinnen zijn gevaarlijker hier. Maar ik schrok er wel even van. Ik heb mijn hostdad geroepen, hij heeft de spin gekillt. Sorry dierenvrienden, maar zelfs hij schrok van deze spin. Helaas check ik nu elke keer mijn badkamer wanden op spinnen...

Wist je dat ...

ik afgelopen weekend eigenlijk zou gaan kamperen met 10 man, maar dat we dit hebben verplaatst omdat het weer slecht was. Ja Ja, hier in Sydney is het zeker niet altijd zonnig. Afgelopen dagen hebben we veel regen en zelfs onweer gehad. Natuurlijk als ik er ben hè. Vrijdag middag was het nog wel zonnig, dus toen heb ik met Anna even op het strand gelegen. (Bronte Beach) Maar vanaf vrijdag avond werd het heel slecht. Dus toen heb ik snel andere plannen gemaakt. Zaterdag ben ik 's ochtends mee gaan brunchen met de familie. We zijn naar de Duitse vrienden gegaan. We waren echt met heel veel vrienden bij elkaar en er was gigantisch veel eten. Pannenkoekjes met nutella, fruitsalade, omelet met spek, broodjes, muffins, yoghurt etc. Papa, wij zouden zeggen: ''Nur am essen''. Dat klopte dan ook . In de middag zijn Matt, Tal en ik even gaan slapen haha oeps. En 's avonds ben ik uiteten geweest met Sophie, Dieuwertje en Bibi. We hebben sushi gegeten en zijn erna opstap gegaan. Naar de club, Argyle. Het was echt een top avond.

Wist je dat...

ik door de stromende regen naar huis heb gerent. Ohja, dat vergat ik te vermelden. Helaas regende het zaterdag nacht. Ik ben vanaf het treinstation maar naar huis gaan rennen. Dit haalde achteraf niet uit, want ik kwam alsnog drijfnat thuis. Maar dan ook echt drijfnat. Ik ben toen maar gewoon gaan douchen midden in de nacht. Gelukkig heeft niemand dit gehoord. Dat is een voordeel van je eigen badkamer en verdieping hebben .

Wist je dat...

ik werd uitgescholden door een zwerver. Ohja, dit vergat ik ook te vermelden. Zaterdag nacht had ik tijdens mijn zoektocht naar mijn bus naar huis, een incident met een zwerver. Ik moest rennen van bushalte naar bushalte, omdat het kei en kei hard regende. Dus ik wilde telkens even schuilen. Toen ik bij een van mijn laatste 'stops' aankwam onderweg naar mijn halte, lag daar een zwerver. Hij vond dat ik moest oprotten want er wilden mensen slapen?! Ik zei niet eens iets en zou ook niks hebben gezegd als hij niet zo onaardig deed. En dan was ik in 1 minuut weggeweest. Maar toen begon hij te schreeuwen en schelden?! Normaal wil ik zwervers een centje geven maar deze was niet aardig ...

Wist je dat...

het hier niet zo leuk is als het een heel weekend regent. Dat willen we natuurlijk niet elke week ;). Je merkt gewoon dat het lastiger is om wat leuks te doen. Dus heb ik maar wat langer in bed gelegen zondag en heb ik naderhand in Chatswood koffie gedronken met twee vriendinnen. Lekker simpel!

Wist je dat...

er iets mis is met mijn laptop.. Want als ik hem gebruik, kan niemand de wifi meer fatsoenlijk gebruiken. En dan kunnen Tal en Ianina ook geen netflix kijken... Oeps. Oom erik, kan je even langskomen op mijn laptop te fixen? Nee maar dit is de reden dat ik mijn blog wat later schreef, omdat ik dit dus alleen kan doen als er niemand thuis is.

Nou dit waren dus een aantal feitjes!

Next weekend, Surfcamp!!! Twee dagen en één nacht weg. Super veel zin in!

Dit was het weer, heel veel meer heb ik niet te zeggen. Ik vind wel dat de tijd voorbij vliegt, het is alweer november! Voordat we het weten vieren we alweer kerst en sinterklaas. Ik mis de pepernoten hier wel hoor. Mam, waar blijft dat pakketje ;) De pepernoten waren na 2 dagen op... Ze waren hier erg geliefd haha.

Doei Doei XXX

Cheers,

Ambi



Reacties

Reacties

MamIreen

Nice blog weer Ambi?. Ik zal de pepernotenexpress in gang zetten! Have fun?

D@ddy

Waar is de foto van de huntsman spider ?? Zeg niet he's gone without zelfie ;-)

Amber Kaziur

Sorry pap, hij was al dood voor ik een foto kon maken ? No selfie ;)

Veroni

Wat maak je toch een hoop leuke dingen mee! Geniet van je surfcamp :-)

Helga

Een beetje " regen" . Maar heel veel mooi weer. Je bent natuurlijk al heel mooi bruin!!!
Veel plezier op kamp.

Oma nelly

Heb een half uur bij de tandarts in de stoel gelegen ,niet fijn ,maar nu heb ik je blog gelezen
En ben weer helemaal blij.
Veel plezier op surfkamp en tot schrijfs.??

tim

Geen foto van de spin?

Amber Kaziur

@tim nee helaas, als ik er weer een tegen kom zal ik eerst een foto maken en dan pas gillen ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active