Australiamber.reismee.nl

Cultuur dip? Nog meer plannen maken dan maar...

Hallo lieve blog lezertjes ;)

Het is alweer twee weken geleden dat ik een blog heb geplaatst, dus het werd weer eens tijd om wat met jullie te delen!

In de week na de verjaardag van m'n hostmum, ben ik wat meer thuis gebleven. Het kost veel energie en geld om steeds overal heen te gaan, dus af en toe is het fijn om ook eens thuis wat te doen. Dit betekent wel dat ik wat vaker alleen thuis zat, want maandags en donderdags ben ik sowieso al thuis met Matt. Woensdags ben ik heel even koffie gaan drinken met wat aupairs en voor de rest van de week had ik vrijdag pas weer plannen.

Vrijdag de 13e 

'S avonds was ik uitgenodigd voor een (early)  Halloween Party. Overdag ben ik dan ook een outfit gaan shoppen met de girls. Ik had al eerder ergens goedkope vampieren tanden op de kop getikt, dus ik wilde voor een 'scary look' gaan. Nou dit is niet gelukt, want ik kwam met een eenhoorn outfit thuis hahaha. Oeps. Ik had besloten er dan maar een enge eenhoorn van te maken door ook gewoon de vampieren tanden te bruiken. Helaas lukte het me niet deze aan te brengen, dus was ik maar niet scary verkleed. Jammer dan! (fotos komen!) Het feest zelf was een AirBnB Halloween Party. Ze hadden gewoon een appartement gehuurd om een feest te geven haha, best tof! Naderhand zijn we nog opstap gegaan met de hele bubs. Het was mega gezellig, ondanks alle mensen die ons raar aankeken omdat we verkleed waren   .Van te voren had ik met Ianina en Tal geregeld dat Vivian bij mij mocht blijven slapen naar het feest. Dat was echt super! Zo konden we samen naar huis reizen 's nachts en hoefde ik het enge stuk vanaf het station niet alleen naar huis te lopen! 

Zaterdag 14/10

VIvian en ik hebben tot in de middag uitgeslapen en ontbeten. Daarna besloten we naar de bioscoop te gaan om lekker uit te brakken  Wat we niet wisten, was dat er mega grote bioscoopstoelen waren. Deze stoelen hadden knopjes om de leuning te verstellen. We konden dus liggen in de bioscoop   echt TE luxe. Ook hadden we sushi gekocht dus dit was een heerlijk idee om lekker bij te komen in de bioscoop. 'S avonds had ik aangeboden om te babysitten zodat Ianina en Tal een avondje uit konden gaan. Helaas voelde Matt zich  niet zo goed de afgelopen dagen en heeft het me heel veel moeite gekost hem in bed te leggen. Hij werd erg vaak huilend wakker.. Het is allemaal gelukt gelukkig maar het was geen ontspannende zaterdag avond   Gelukkig hebben zij een leuke avond gehad dus mijn missie was geslaagd. 

Zondag 15/10

Van drie tot zeven hebben Alexandra en ik tijd doorgebracht in het Olympic Park. Hier hebben we twee hockeywedstrijden gezien. Eerst de finale van de vrouwen, Australië tegen Nieuw-Zeeland. Daarna de mannen, ook Australië tegen Nieuw-Zeeland. Beide keren heeft Australië gewonnen, joehoe! Het was een gave ervaring, veel mensen, veel muziek en gezang. Ter aanmoediging zong het publiek: ''Aussie Aussie Aussie, Oi Oi Oi''. Het was super vet. 

De week erna ging dus eigenlijk weer hetzelfde. Dit was het punt, ik raak nu gewend aan de routine. Elke week voelt redelijk hetzelfde aan, wel erg leuk, maar wel hetzelfde. Als ik dus erg veel tijd thuis doorbreng door de week, gaat dat uiteindelijk vervelen. Dit is ons van te voren ook uitgelegd, het is heel normaal dat dit gebeurd. En dat noemen ze ook, de cultuurdip. Waarschijnlijk zit ik nu in die fase. Ik denk niet dat ik er erg veel last van heb, maar ik begrijp nu wel wat ze bedoelen. Nu probeer ik dus extra veel te plannen, zodat ik me niet verveel en thuis niet te erg ga missen. Dat zou zonde zijn, ik wil natuurlijk blijven genieten hier. 

Woensdag 18/10

Na een volle dag met Matt en een rustig dagje thuis ben ik weer eens met Anny de stad in gegaan. We hebben in een awesome cafe geluncht (fotos komen :D) en zijn daarna naar het The Rocks Discovery Museum gegaan. Eerlijk gezegd vonden we dat beide niet echt interessant dus daar zijn we niet al te lang binnen geweest. We zijn nog naar de Royal Botanic Gardens gelopen om wat foto's te maken. Er is daar een heel mooi punt waar je de Harbour Bride + Opera House op één beeld krijgt. Toen Anny weer richting huis moest, appte mijn hostdad of ik mee naar huis wilde rijden met de auto want hij ging eerder naar huis. Mijn hostmum zou pas heel laat 's avonds thuis komen, dus dit keer heb ik met Tal gekookt en Matt in bed gelegd! Super fijn dat ik met de auto mee naar huis kon, dat scheelt weer wat bus- en treinritjes. 

Vrijdag 20/10

Deze vrijdag was niet echt mijn dag... Het lag misschien ook aan het weer. Het heeft de hele dag geregend, het was koud en grijs. De dag van te voren ben ik met Matt op pad geweest, dus ik was ook erg moe. Een paar dagen terug werd me gevraagd of ik al last had van een cultuur dip. Toen dacht ik eigenlijk van niet. Maar deze vrijdag heb ik hier dus eens over nagedacht. Ik ben nu dus gewend aan de routine en alles is niet meer zo 'impressive' als in de eerste paar weken. Ik betrapte mezelf er al op dat ik niet meer opkijk van het Opera House. Tuurlijk vind ik alles nog steeds gaaf, maar je raakt er toch enigszins aangewend. Klinkt dit heel raar of begrijpen jullie me wel?   Nou dat is dus nu het geval. Ik heb het gewoon erg getroffen met mijn hostfamily en ik ben al erg veel bezig dus bij mij is deze cultuur dip niet zo extreem. Wat kan je eraan doen? Gewoon bezig blijven! Ik probeer daarom ook nog meer te plannen ;). Na een dagje thuis rondhangen, ben ik 's avonds met Alexandra en Kuno wat gaan drinken in Blue Bar 36. Gezellig wat gedronken met een mooi uitzicht, niet verkeerd dus :). Daarna kon ik bij Alexandra blijven slapen, zodat ik niet naar huis hoefde te reizen!

Zaterdag 21/10

Ik heb ontbeten bij Alexandra en ben daarna meteen naar huis gegaan. In de middag heb ik met mijn hostmum gebakken. Een lemon cheesecake en apple pastry. Deze hebben we meegenomen naar de 'afternoon tea' bij vrienden van hun. Ik ben meegegaan en heb uiteindelijk de kinderen bij elkaar gehouden. Zij wonen namelijk naast een kinderdagverblijf. Daar konden de kids eigenlijk niet alleen spelen, omdat het dan compleet overhoop zou staan. Maar dat meisje bleef maar vragen of ze daar mochten spelen, dus bood ik aan om mee te gaan. Toen mocht het wel, dus was iedereen blij. Ik heb toen 6 kids bezig gehouden door verstoppertje te spelen en ze vervolgens ben ik ze niet gaan zoeken. GRAPJE. Dat zou ik nooit doen :D. Nee de kinderen hebben zich zeker vermaakt!

Na het avond eten ben ik snel weggegaan. Er hing eventjes niet zo'n gezellige sfeer doordat Matt ons allemaal heeft aangestoken. Dus nu is Matt weer beter maar zijn Ianina en Tal ziekjes. Ik hoop dus niet dat ik ook ziek wordt... Keelpijn is al aanwezig helaas. Maar ik ben dus naar de stad gegaan, namelijk naar Darling Harbour met Bibi. Ik ken Bibi van het hockeyen thuis, dus het was erg leuk om haar hier weer te zien. Aangezien zij al voor 6 maanden een aupair is geweest en ze inmiddels al 10 maanden in Australië zit, kon ze me van alles vertellen. Zij heeft mij uiteindelijk alle leuke barren en clubs laten zien. Een soort privé pubcrawl. Blijkbaar heeft ze ook voor de pubcrawl gewerkt, dus ze kende letterlijk alle bewaking overal. We konden langs alle lange rijen mensen aflopen en direct naar binnen! HAHA en ook nog eens zonder entree te betalen, mét een gratis drankje. Uiteindelijk geef je nog veel geld uit want het is allemaal zo duur hier. Maar dat was het zeker waard  . Dat was me nog eens een leuke avond! 

Zondag 22/10

Vandaag hadden we eigenlijk Palm Beach in de planning staan. Ik zou met Anna, Sophie en Diewertje gaan. Maar er was wat regen voorspelt en we vonden het zonde om zo ver te reizen (palm beach is best ver weg) zonder dat we kunnen zwemmen etc. Dus dit gaan we een andere keer doen. Dus ik ben met Anna naar Rose Bay gegaan. Dat maakt deel uit van de Sydney Harbour. Hier hebben we wat gegeten op het strand. Daarna hebben we de bus gepakt naar Watsons Bay. Hier was toevallig deze zondag een Cider Festival. Het was super druk, live muziek, overal kraampjes om eten of drinken te kopen. En weet ik hoeveel soorten cider. Ik vond dat ik wel genoeg drankjes had gedaan dit weekend dus Anna en ik hebben lekker een ijsje gekocht. Eventjes genoeg van de cidertjes ... haha. Ook zat er een beach club bij en een park langs het strand. Het weer viel eigenlijk erg mee, ineens toch nog blauwe lucht en zon. Tot het ineens omsloeg en het begon te regenen. Wij zijn gaan rennen naar de ferry, maar we moesten natuurlijk wachten. We kozen voor de ferry die van Watsons Bay naar Circular Quay gaat, met mooi uitzicht etc. Maar door de regen en grijze lucht was dit plan helaas mislukt. Maar we hebben echt een gezellige dag gehad   .

Morgen begint de week weer. Ik ga samen met Matt naar Wahroonga Park en daar spreken we af met Katharina en haar hostkid Chloé. Dus we hebben een soort van playdate. Daarnaast kan ik ook Tal babysitten want die blijft waarschijnlijk ziek thuis. Dus ik heb twee kids om morgen voor te zorgen ;)

Volgend weekend heb ik alweer plannen, maar daar ga ik nog niks over vertellen. Dat horen jullie wel in mijn volgende blog. Het moet wel een beetje spannend blijven hè zo'n saai blog   

Ik ben benieuwd hoe het met jullie thuis gaat en ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden om deze onzin hierboven te lezen  .

Heel veel liefs en tot snel,

Amber XXX


PS. Foto's voeg ik morgen waarschijnlijk toe!

Reacties

Reacties

Oma nelly

Ik heb mET PLEZIER je mooie verhaal gelezen.
Wat gaat de tijd toch snel.
Ben net terug van vacantie Benidorm.veel zon goed bruin geworden,veel gewandeld en s'avonds gedanst,dus we zijn goed bezig geweest.
Nu heel veel groeten en een dikke?van oma nelly

Sandra

Och Amber, je hebt geen idee hoe het leuk het is om jouw verhalen te lezen!! Cultuurdip? Hahaha don't make me laugh...ik bedoel: van opstaan, naar het werk, naar de Plus, naar eten koken, naar opruimen, naar 'rondje Mierlo', naar 'nog even' werken, naar 'het Nieuws kijken' , naar in slaap vallen op de bank, naar maar weer naar bed én vervolgens naar wéér zo'n dag (times 5) word je écht niet vrolijker ...:( Nee, believe me, ik vind jouw blogs niet saai, not at all! Sterker nog, ik zou zo met je willen ruilen haha (samen met je moeder dan hè, dat dan weer wel :):)
Maar...alle gekheid op een stokje, ik begrijp je wel hoor en ik kan me ook heel goed voorstellen, dat het af en toe 'gewoon' en allemaal hetzelfde LIJKT. Maar dat is zoals je zelf al zegt, een fase. Dat verandert snel.
Je onderneemt zo veel, dat doe je hartstikke goed! Ik hoop, dat je weer een leuke week tegemoet gaat, zonder vervelende verkoudheden o.i.d. maar met veel energie en inspiratie. Keep the blogs coming Amber, I love it!
Veel liefs, Sandra x

Renate

Het is ongelooflijk leuk om je verhalen te lezen, Ambie! Ik begrijp je goed dat je denkt in de fase te zitten van de cultuur dip. Fijn ook dat je daarover bent geïnformeerd en je dus er bewust van bent. Maar afleiding is het allerbeste! Hier in Nederland geldt dat ook zo!! ? En dat pak je supergoed aan! Lekker zo doorgaan zou ik zeggen. Dikke kussen van mij!! ???

D@ddy

Ga zo door schat - doe je goed :)

Helga

Ik vind het super leuk on je belevenissen te lezen. Zo krijgen we een beetje een beeld hoe jouw dagelijks leventje daar eruit ziet. Je maakt heel veel mee en zo lijkt ons leventje saai!!!!

MamIreen

Well done Ambie, I am proud of you. Was fijn gisteren weer even face to face bij te kletsen. Keep up the spirit.
XXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active