Australiamber.reismee.nl

~The highlights, zandhappen en kattenpis ~

HELLO !!

Ik heb weer het een en ander meegemaakt, dus ik ga wat verhalen vertellen over de leukste dingen die ik heb gedaan.

Blue Mountains

Vorige week zondag ben ik met Alexandra en haar collega Kuno naar de Blue Mountains gegaan. We hebben veel trappen gelopen en veel meters gemaakt. Ik vond het jammer dat het echt een toeristische trekpleister was, want het was ongelofelijk druk. Nu was ook nog 80% van de mensen Aziatisch, dus je kunt je wel voorstellen hoe dat eruit ziet. Tussen alle selfie sticks en zonnekleppen van de chinezen hebben we geprobeerd wat foto's te maken. We besloten dus een route te nemen die wat meer afgelegen lag. Hier kwamen we gelukkig bijna niemand tegen en hadden we een rustige route met hele mooie plekken. Helaas moesten we weer 2 uur met de trein terug. Dus rond half 8 hebben we pizza's gegeten in Alexandra's appartement en daarna ben ik ook weer naar huis gegaan. Bek af, want de avond ervoor was ik voor het eerst opstap. Ik had zo'n ruime 4 uur slaap......... . Maar het was een leuke avond dus dat was het waard ;).

Sydney Eye Tower

Op woensdag 4 oktober ben ik weer met Anny op pad geweest. We zijn in de stad naar de Sydney Eye Tower gegaan. We hoorden dat je niet perse een ticket hoefde te kopen, maar dat je ook op een andere manier een blik over de stad kon werpen. Daar waren wij natuurlijk wel geïnteresseerd in. Het werkte namelijk zo: in plaats van een ticket te kopen, kon je ook naar de bar gaan bovenin en daar voor tenminste $20 iets eten/drinken. Nu waren we én goedkoper uit én we hadden eten en drinken. Nou is dat niet slim? Helaas ging het bij ons weer niet soepel, want wij wisten niet hoe we bij die bar kwamen. Na een aantal verdiepingen, foodcorners etc. hebben we het aan wat mensen gevraagd. Uiteindelijk kwamen we bij de juiste receptie aan en konden we met de lift naar de bar. Nou dit was nog eens gaaf, want het platvorm waar we op zaten, draaide heel langzaam rond. Hierdoor verschoof het uitzicht en hoefde je dus niet rond te rennen om heel de stad te bekijken. We waren benieuwd naar de prijzen, want we verwachtten wel dat het wat zou kosten daar boven. Maar uiteindelijk viel het best mee, we hadden beide een 'menu'. Voor $20 kreeg je lunch + drinken. We kozen voor de burger & frietjes en de zalm salade en dat hebben we gedeeld. Niet dat die informatie heel interessant is, maar ja dat aten we . Wel jammer dat de serveerster ons water 'aanbood' en dat we daar dan weer $10 voor konden betalen... Lekker bezig Anny en Amber! Gelukkig was het eten heerlijk en was het zo speciaal om dat bovenin die bar te eten. Naderhand bij het afrekenen stond ik ook wel voor schut. Anny rekende contant af en ik zou pinnen. Toen ik ging pinnen legde ze uit dat ik een fooi kon geven en daarna kon betalen. Nou ik vond het stom om in me eentje fooi te geven dus ik deed alsof ik dom was en drukte meteen op 'OK'. We hebben geen fooi gegeven en zijn er maar vandoor gegaan Oeps. Niet echt netjes maar ja, ze gaf ons water voor $10 dus ja. Groot voordeel van zo'n grote stad, die serveerster zien we toch nooit meer .

Port Stephens

Zaterdag 7 oktober, gisteren dus, ben ik met een grote groep Aupairs naar Port Stephens geweest. Weten jullie wat Port Stephens is? Nee? Oke, zoek het maar op google op. Kidding! Port Stephens ligt op meer dan 3 uur rijden van Sydney af en ligt aan de kust. Het bestaat o.a. uit Nelson Bay en Anna Bay. Het staat bekent om het 'sandboarden' en je kan er dolfijnen spotten . Ik heb deze reis al een paar weken terug geboekt. Om 7:00 moesten we bij een hostel in de stad verzamelen. Dat betekende dat ik om 6:00 's ochtends kon aanlopen naar Roseville treinstation... en dus om 5:15 op kon staan . Daar had ik niet op gerekend, maar goed! Ik ben er op tijd aangekomen, want het was weer iets voor mij geweest om te laat te komen en dan heel de reis te missen. Dit gebeurde overigens ook want een vriendin van mij had haar trein gemist, kwam te laat en kon hierdoor niet mee.. Dag dag geld! Dus ik was blij dat ik in het busje zat naar Port Stephens. Na een aantal uurtjes rijden kwamen we aan bij onze eerste stop, Anna Bay, namelijk om te gaan 'sandboarden'. Klinkt super heftig, maar het is eigenlijk gewoon snowboarden op het zand. Het was erg gaaf, want het leek net of we midden in een woestijn zaten. Je kon ook serieus een ritje maken op een kameel. Wij gingen in een soort buggy busje naar de heuvels om te gaan sandboarden. Van te voren werd ons een kleine uitleg gegeven en onze begeleider zei dat er wel eens gebroken sleutelbenen waren na deze trip. Hierdoor voelde ik me niet echt veiliger want ja, ik ben Amber en wie weet wat er gaat gebeuren. Gelukkig ging alles goed, tot op mijn laatste keer hahaha. Ik stond op mijn board en ik ging vet hard, ietsjes te hard... Daardoor kon ik niet afremmen en viel ik bij mijn stop recht met mijn gezicht in het zand. ZANDHAPPEN!! Oké dit was niet echt grappig op dat moment, want serieus het zand zat overal. Maar sandboarden op zich was suuuper gaaf :D. (Ja ik heb een filmpje van mijn val en nee die ga ik niet uploaden ) Hierna zijn we verder gereden naar Nelson Bay. Daar zijn we op een boot gestapt en hebben we een poging gedaan tot dolfijnen spotten. Aan het begin dacht ik, verdomme waar zijn die verrekte dolfijnen nou... maar na heel lang wachten hebben we ze toch gezien. Weliswaar van een grote afstand, maar ik heb ze gezien! Dus we waren allemaal blij! Toen was het tijd voor lunch, dus hebben we een echte aussie BBQ gehad MET kangoeroe vlees. Als afsluiter hebben we een tocht gemaakt naar het topje van een berg waar we een prachtig uitzicht hadden. Na de lange reis terug hebben we in een bar deze leuke dag afgesloten met wat hapjes en drankjes. Het was echt super! Veel van mijn Aupair mates waren er vandaag, maar ook mijn toekomstige travel buddy Anna (duits) was er. Daar heb ik vooral tijd mee doorgebracht, zij is echt super! Ook heb ik een andere duitse Aupair ontmoet, Katja.

Verjaardag Hostmum

Vandaag is mijn hostmum jarig. In de ochtend hebben we rustig ontbeten en heb ik mijn cadeautje gegeven :). Donderdag heb ik samen met Matt een tekening en verjaardagskaartje geknutseld voor haar, dus die hebben we ook gegeven. Tal zou iets leuks plannen, dus we zijn naar Deckhouse Woolwich gegaan. Hier hebben we geluncht aan het water, met uitzicht op de harbour bridge in de verte. We hebben super lekker gegeten! Wat ik vergeet te vertellen, is dat ik een leuke verassing had vanochtend... Not. Ik werd wakker en ik rook een vieze geur. Ik kon de geur niet echt plaatsen. Ik zocht waar het vandaan kwam en het was achteraan mijn bed. Echt zo'n doordringende geur. Het was zo smerig echt waar. Wat bleek, heeft die f*cking kat op mijn bed einde geplast.... Ja dit meen ik. En het erge is, ik heb hier een nachtje in geslapen Maar omdat ik zo moe was van Port Stephens ben ik meteen in slaap gevallen, dus heb ik dit niet gemerkt... Echt heel vies. Dus die ochtend hebben we heel mijn bed etc. moeten wassen en uitluchten. Die geur blijft echt lang hangen want ik ruik het nog steeds een beetje. Niet cool ....... Bedankt Maggy . (de kat heet maggy) Dus ik zit nu met geurkaarsen aan op mijn kamer mijn blog te schrijven. Tussendoor nog vleugjes kattenpis, jammie!

Upcomingggg next week:

Tot nu toe alleen een Halloween party van een local en ik ga met Alexandra naar een Aussie hockeywedstrijd!

Daarover meer in mijn volgende blog ;).

Ik heb dus weer wat leuke dingen van mijn to do list afgestreept. Verder gaat het goed op de dagen alleen met Matt. Hij kiest mij soms boven zijn papa hihi. Vandaag moesten Ianina en ik toch echt zijn handje vasthouden en niet papa. YES ;). Ook hier thuis gaat het goed! Dinsdagen zijn mijn standaard 'ik blijf thuis' dagen. Ik ga dan poetsen, wassen, strijken en sporten. En in de overige tijd een beetje chillen. De andere dagen spreek ik met mijn mede Aupairs af. Met Anny ben ik ook nog naar Bondi Beach geweest want dat had ze nog niet gezien. Ook heb ik twee nieuwe Aupairs ontmoet. Dus ik probeer bezig te blijven om jullie niet te erg te missen :).

Natuurlijk mis ik Niels het meest, sorry mensen! Maar de rest ook hoor ;). Ik ga jullie niet allemaal een voor een opnoemen want dan wordt mijn blog al helemaal veel te lang. Maar weet dat ik aan thuis denk!

Als laatste heb ik een nieuwtje, ik weet al wanneer ik terug ben in Nederland. Februari is mijn laatste maand als Aupair, daarna heb ik besloten de East Coast af te reizen. Kleine 3 weekjes blijf ik extra weg en ik kom aan op .................................................... 24 maart in Amsterdam, Schiphol!! Op mijn verjaardag, wat een feest . Dit staat al vast, alle vliegtickets zijn al geboekt en mijn East Coast reis ook. Aan deze reis begin ik samen met Anna, vandaar 'travel buddy'. We gaan het avontuur samen beginnen maar daarna splitsen we op. We hebben niet precies dezelfde planning.

Dit was mijn blog voor nu. Ik ga even samen met Tal en Ianina een filmpje afkijken om haar verjaardag af te sluiten!

Heel veel liefs vanaf de andere kant van de wereld,

Kisses,

Amber

Ps. Foto's upload ik zo snel mogelijk. Dat gaat nu helaas niet meteen, want dan houdt netflix er hier mee op. Ik heb al een paar keer mijn laptop aan laten staan om foto's te uploaden op mijn blog, waardoor Ianina en Tal een vastlopende serie hadden op netflix. Achteraf bleek ik dat dus te zijn, oeps!



Reacties

Reacties

Oma nelly

Wat kan je toch leuk schrijven,en wat maak je veel leuke dingen mee.
Ik kijk uit naar de foto's.
Dikke knuffel van mij.??

D@ddy

Haha, zandhappertje ?
Ik heb het filmpje gezien...wel cool zo'n rit in het zand.
What's wrong with Maggie? Direct opzetten dat beest ???
Succes verder...we missen je ook ?

Helga

Ha. Leuk dat je jouw belevenissen met ons deelt. Je make heel wat mee en ziet veel van Australie, wat ok de bedoeling is. Wij missen jouw ook.

MamIreen

Top verhaal weer moppie. Jammer dat je bed nu een Katzenklo geworden is :-).
XXXX

hao baobao

Haha, zandhappertje !!!

Find the latest selection of 2017 Cheap Canada Goose Outlet jackets, parkas, vests, beanies sale and more.cacoat.com is a proud retailer of Canada Goose Outerwear. Enjoy Free Shipping on all Canada Goose Jackets and Parkas.

www.cheapgoose.com

Jose

Even een vraagje. Ging je op vakantie of ging je daar ook werken? In ieder geval heb je het super goed voor elkaar. Geniet ervan Amber!

Renate

Superleuke dingen maak je mee Amber! Lekker ondernemend ben je en schrijft het ook nog eens leuk op. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active