Australiamber.reismee.nl

Roadtrip to Canberra

Hi there,

Afgelopen weekend ben ik naar Canberra gereden, samen met Vivian & Viviënne (viv & vivi). In mijn vorige blog schreef ik dat ik het kort zou houden, maar dit was me niet gelukt (sorry Tim ;) ). Dus deze keer ga ik die belofte niet maken .

Vrijdag 22/09

Allereerst moesten we onze auto ophalen natuurlijk. Viv en ik zijn met de bus naar Jucy gegaan en hebben daar onze auto opgehaald. Dit verliep super en we konden meteen naar huis rijden in de auto. Muziekje aan, ramen open en gaan! Iedereen had eten gekocht voor onderweg en we warenl klaar voor het weekend. Na het ophalen van de auto zijn Viv en ik nog even naar Manly Beach gegaan, want het was zo'n lekker weer! Sorry Europeanen, hier is het toch echt al heeeel warm. En dat voor de lente....

Zaterdag 23/09

Om 7 uur 'S ochtends zouden we vertrekken. Lekker vroeg dus . Dus ik stond alweer om 6:30 op, niks uitslapen in het weekend dus. Waarom hadden we dit idee ook alweer? Nee grapje ;). Viv & Vivi kwamen me ophalen en we waren ready to go. Ik had weer 3 tassen en een jerrycan water bij voor maar 1 nachtje oeps . Maar hé, beter te veel meenemen dan te weinig . Van te voren had ik een plan gemaakt. Waar we gingen stoppen, hoe lang ongeveer, wanneer we zouden aankomen in Canberra etc. En eigenlijk is het redelijk volgens plan gegaan!

First stop, Wollongong. Rond 9 uur in de ochtend kwamen we aan. Even onze benen gestrekt en het strand bezocht!

Stop 2, Lake Illwarra. Dit was een mega mooi meer, waar veel pelicanen zaten :D en veel vissers waren. Maar het was echt mooi!

Stop 3, Shell Harbour. Nog meer pelicanen en een schattig marktje!

Stop 4, Kiama. De mooiste stop van allemaal. Kiama staat bekent om de Kiama Blowhole. Helaas was er dit keer dat wij er waren niet veel van te zien . Ook hier was een markt, verse vis, veel te doen! We hebben geluncht, smoothies gedronken en mooie foto's gemaakt!

Stop 5 Kangaroo Valley. Helaas geen kangoeroes gestopt.. jammer hè? Wel genoten van een mooi meertje!

En uiteindelijk zijn we aangekomen in Canberra, de hoofdstad van Australië. Rond 7 uur kwamen we aan in het hostel. Ik wist niet zo goed wat ik hiervan moest verwachten, aangezien ik nog nooit in een hostel had overnacht. We sliepen in een kamer met 8 slaapplekken. Alleen meiden, geen jongens! No worries ;). Het zijn redelijk kleine kamers, met 4 stapelbedden. Toen we binnenkwamen, waren er nog maar 3 bedden over dus we moesten wel bovenin de bedden slapen. Onder mijn bed lag natuurlijk weer een chinees in haar onderbroek te bellen. Super raar. Er stond een glas met weet ik hoeveel eieren naast haar bed?! Echt heel vaag haha. Verder had ik de mensen wat socialer verwacht in een hostel. Maar niemand zocht echt contact of aansluiting. Dus dat was anders dan ik had verwacht. Daarnaast hadden we de non-party kamer. Want iedereen ging gelijk slapen! Wij hebben ons opgefrist en zijn naar een pizza restaurant gegaan. Dit bleek een mega goede keus te zijn, want het was een soort spelletjes restaurant. Je kon onbeperkt heel de avond spelletjes spelen. Ze hadden wanden vol met de coolste bordspelletjes, kaartspelletjes etc. Dit was echt een leuke ervaring! Na wat pizza's, desserts en spelletjes, zijn we naar het hostel gegaan. De volgende ochtend zouden we weer vroeg opstaan om wat van Canberra te zien dus we wilden ook op tijd slapen. Helaas bleek dat op tijd slapen niet te lukken, want een stelletje dronken gasten waren buiten knal harde muziek aan het draaien... Ik heb met mijn telefoon lopen seinen dat ze stil moesten zijn, maar daar kregen we alleen maar een uitnodiging voor terug... Dus toen hebben we maar gewacht tot de muziek eindelijk uitging!

Zondag 24/09

Een ochtendje Canberra ontdekken! Na een heel lekker ontbijt zijn we naar de Library van Canberra gegaan. Daarna naar de Telstra Tower voor een blik van bovenaf over heel Canberra. Vervolgens hebben we een tour door het Parlementshuis gedaan. We hebben afgesloten bij de floriade. Een mega fair met allemaal bloemen, eetkraampjes, attracties, winkeltjes etc. Dus we hebben heel wat gezien! Daarna zijn we naar huis gereden en alles is gelukkig goed verlopen!

Dit was een mega leuk, wel vermoeiend, maar gezellig weekend. Matt was weer blij om me te zien, dat vond ik wel fijn . Hij was dit weekend ziek geweest... Dus ik had vandaag een schattig en knuffelig jongetje omdat hij nog wat ziekjes was. Vond ik niet erg hoor dat hij zo rustig en lief was vandaag ;).

Foto's van het weekend ga ik nog toevoegen!

Dit was mijn 1e roadtrip en het was AMAZINGGG!

Bedankt voor het lezen en tot snel!!!!!!!!!!!

Liefs,

Australiamber


Reacties

Reacties

D@ddy

Wat een mooie Roadtrip zeg, super vet.
Alleen een kangoeroe moet je nog spotten ... hahaha ???

Oma nelly

Een leuk verslag heb je gemaakt.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Groetjes en een dikke knuffel van mij.

MamIreen

Top verhaal weer. En de foto's zijn super. We beleven het weer allemaal mee.
Geef Matt maar een dikke knuffel!
XXX

tim

excuses aanvaard haha

Sandra

Wow super weer Amber...in the pocket! Jullie ondernemen leuke dingen en je hebt weer nieuwe ervaringen opgedaan, super! Haha ik moest wel lachen met die 'Chinees en haar eieren', zag het helemaal voor me ??. Keep writing Amber, leuk! ?

Helga

Wat een belevenis. Leuke foto's. Fijn dat we dit alle allemaal met jouw mogen delen!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active