Australiamber.reismee.nl

My first week 'at work' ;)

Hi guys,

Ik ga jullie het een en ander vertellen over mijn eerste echte werkweek!

Ik zal het niet zo lang maken als de vorige keer, no worries! ;)

Over het weekend dat vooraf ging aan mijn eerste werkweek, kan ik ook wel wat vertellen! Ik heb best wel veel mensen leren kennen de afgelopen dagen. Vrijdags ben ik met een Nederlandse au pair Vivian in Chatswood gaan shoppen en lunchen. We konden het erg goed met elkaar vinden en het was echt heel gezellig. Helaas kruisen onze werkroosters elkaar, dus we kunnen alleen op vrijdagen wat afspreken door de week. Maarja, shit happens! Zaterdag heb ik dus iets met Alexandra uit ons Mierlo ;) afgesproken. Ze had gevraagd of ik samen met haar en haar collega's mee wilde naar Bondi Beach voor een coastwalk. Ik zei uiteraard ja! Maar Alexandra was later doordat de bus niet kwam opdagen, dus moest ik op Bondi Junction eerst haar collega's zien te vinden. Ze had me de nummers gestuurd van twee collega's, dus ik kon op basis van een profiel foto op Whatsapp mensen gaan zoeken. Erg grappig... Maar ik heb ze gevonden! We hadden een gemixte groep, wat ik juist super leuk vond. Naast 5 Nederlanders, zat er ook een Japanse jongen bij en een Tsjechisch meisje. In totaal waren we met 7 man, 5 meisjes en twee jongens. We zijn helemaal van Bondi Beach naar Coogee Beach gelopen langs de kust. In totaal zijn we langs 5 stranden gekomen. (foto's voeg ik toe ) Onderweg waren er nog wat complicaties... We hadden serieus na strand 1 al een 'ongeval'. We troffen een meisje aan (random). Ze leek zich niet goed te voelen. We boden haar wat water en eten aan omdat ze niet meer zelf kon staan. Haar vriendje wist niet wat hij moest doen. Uiteindelijk liep het uit de hand, we hebben haar op de grond in de stabiele zijligging moeten leggen. Er kwam namelijk speeksel uit haar mond. We hebben al onze truien over haar heen gelegd en de ambulance gebeld. Het duurde nogal lang voordat die kwam, maar uiteindelijk kwam het goed. Helaas was de hulpverleenster nogal een b*tch, sorry. Ze bedankte ons niet eens en was heel nors. Maar oké, wij vonden dat we een goede daad hadden verricht en het was hét onderwerp van de dag! Dit gebeurde dus al na nog geen half uur en we waren meteen een extra 30 min verder.. Maarja, shit happens! Later op de middag raakte Rosa haar telefoon ook nog kwijt. Toen is de groep opgesplitst verder gegaan, oeps. Maarja, shit happens! Verder was het een erg leuke dag! Zondags hebben we een family dagje gehouden. We zijn 's middags naar het strand gegaan en hebben daar geluncht. Ik hou nu al van de 'Australian lifestyle'! Echt waar. Iedereen spreekt gewoon af op het strand, ze gaan daar chillen op het grasveld ervoor. Vrienden, families, iedereen zit daar. Er zijn barbeque's, muziek etc. Echt geweldig. Wij hebben lekker fish & chips gegeten!

Maandag 11/09/17

De eerste ochtend dat ik 'voor het echie' Matt uit bed moest halen. Want, Matt moet stipt 7:00 mee met Tal naar DayCare. Tal kan niet te laat komen op zijn werk. Gelukkig verliep de ochtend, op een dingetje na, prima en was de eerste ochtend geslaagd. Toen ik Matt's nappie (luier) ging verschonen had ik nogal struggles omdat hij af en toe wat wild kan zijn. Ik maakte dus tempo. Maar het was nog aan de donkere kant in zijn kamer, omdat ik het gordijn niet volledig had geopend. Hierdoor heb ik zijn luier verkeerd om aan weten te doen... Lekker bezig Amber. Net voordat hij naar DayCare moest, poepte hij nog. Ianina nam hem snel weer mee naar boven en riep toen ineens dat ik zijn nappie verkeerd om had aangedaan. Maarja, shit happens! Aangezien ik normaal gesproken op maandag en donderdag heel de dag voor Matt moest zorgen, kreeg ik voor deze maandag wat andere klusjes om de tijd te vullen. Tal en Ianina wilden namelijk niet dat ik meteen twee volle dagen voor Matt moest zorgen, ze wilde me rustig laten 'inkomen'. Erg lief van ze. Dus na mijn taakjes kon ik weer op pad. Ik heb meteen met Vivian afgesproken de Spit to Manly walk te doen. (dit was de enige maandag dat we iets konden afspreken). Zij nam haar vriend Ruben mee die hier toevallig een weekendje was. We eindigden onze walk bij Manly Beach. Het was een super mooie walk. (Ook hier zal ik foto's van plaatsen)

Dinsdag 12/09/17

Niks nieuws, de ochtend verliep weer hetzelfde als maandag. Alleen nu zat de luier wel op de goede plek 'S middags heb ik weer een nieuwe au pair ontmoet, Viviënne. Ik heb met haar gepicknickt in The Royal Botanic Gardens in de stad. Erg mooi en erg gezellig!

Woensdag 13/09/17

Heute habe ich ein Deutsches Mädchen getroffen . Haha, het is echt waar. Ik heb met Anny in Sydney city afgesproken. We hebben een iced coffee gedronken, dingen bekeken, foto's gemaakt (ze heeft een goede camera) etc. Dit was oprecht zo'n leuk meisje. Het klikte gewoon meteen! Ook vond ik het heel leuk om mensen te ontmoeten die niet Nederlands zijn. Klinkt misschien stom, maar ik ben hier niet om Nederlands te praten. Met Anny ging het heel natuurlijk, we praatten zowel Duits als Engels. Eigenlijk wat ons het beste uitkwam. Dus we switchten de hele tijd, erg grappig! Ook is het fijn dat Anny ook net pas is aangekomen. We zitten heel erg op één lijn en kunnen misschien samen wat reizen aan het einde! 'S avonds heb ik even de goede au pair uitgehangen en heb ik gekookt. Volgens Tal zou ik hiermee punten scooren bij Ianina :D. Ze vonden mijn tonijn pasta heel lekker gelukkig!

Donderdag 14/09/17

Mijn eerste dagje alleen met Matt. Aan het begin van de ochtend dacht ik, 'oh mijn god, hoe gaat dit ooit goed komen'. Matt kan nogal lastig zijn in de ochtend, hij laat zich gewoon niet aankleden. Ik besloot hem dus lekker in zijn pyjama mee te nemen naar beneden. Lekker ontbijten denk je dan. Helaas krijgt Matt ergens antibiotica voor, die ik heb dus ook nog eens moest geven. In de ochtend, middag én avond. Dit is me soort van gelukt, ik was best trots op mezelf. Ik heb hem 1,5e portie i.p.v. 2 porties gegeven, best oké. Die andere hebben we s avonds extra gegeven met wat ijs, dat gaat makkelijker. Maar goed, hoe ging de dag verder. Rond 11 uur heeft hij zijn middagslaapje, dus van te voren hebben we gewoon binnen gespeeld. Bij het naar bed brengen ging het wat stroef. Maar uiteindelijk is het gelukt. Af en toe slaapt hij wel 3 uur smiddags, maar nu natuurlijk weer niet... Na 1,5 uur hoorde ik hem al huilen. Hij was nog steeds moe, hij wist niet wat hij wilde, hij wilde niet slapen maar ook niet naar beneden. Wat er uiteindelijk gebeurde, is dat hij op mijn schoot heeft geslapen. Waarschijnlijke testte hij me uit, maar dat neem ik hem niet kwalijk op de eerste dag hij heeft groot gelijk! We hadden even 'bonding time'. Want wat lag hij cute te slapen! Hierna hebben we samen geluncht. Omelet én pasta van gisteren. Wat kan die jongen eten zeg! Aankleden ging mega goed, want we gingen een middagje naar het park. Matt houdt er echt van om naar buiten te gaan, dus dit ga ik zeker vaker doen. In het park had hij echt heel veel plezier, dat was zo leuk om te zien! Dus ik vond het wel een geslaagde eerste dag!

Vrijdag 15/09/17

Deze dag ben ik naar de Smartaupairs meeting gegaan in de stad. Hier hebben we informatie gekregen en nieuwe mensen ontmoet. Ook heb ik hier voor het eerst Tim Tams gehad. Deze koekjes zijn echt goddelijk. Mam en pap, als jullie pepernoten op sturen naar hier, dan neem ik Tim Tams mee als ik terug kom ;). Wel chocolade en normale pepernoten aub Ik zat wel wat tussen de Nederlanders en Duitsers in. (er zijn hier bijna alleen maar Duitse en Nederlandse au pairs..). Ik koos er uiteindelijk voor om bij Anny te blijven zitten, hier sloot een nieuw Duits meisje zich bij aan, Anna. Alleen maar A's. Haha A3. Grappig Amber.... Met hun ben ik na de meeting naar de stad gegaan en hebben we Luna Park bezocht. Erg cool! Na een ijsje ben ik op tijd naar huis gegaan, want in de avond gingen ik mee naar Spaanse vrienden om daar te eten. Dit viel een klein beetje tegen helaas. Ik had verwacht op een lekker dinner met Spaans eten. Een stuk vlees en salade was dus niet echt gaaf haha. Maar het was wel lekker hoor, ik had alleen wat anders verwacht. Daarnaast werd er heel wat Spaans gepraat, waar Tal en Ianina daarna ook sorry voor zeiden. Ik vond dit geen big deal, maar zij voelden zich wat schuldig. Ze zouden het morgen goed maken!

Zaterdag 16/09/17

Deze ochtend gingen we namelijk ontbijten in een Café in Lindfield met een andere groep vrienden. Deze spraken Engels/Duits, dus dit was erg leuk voor me. Ook heb ik hun Duitse au pair ontmoet, Katharina. Met haar ga ik een keer wat met de kinderen doen. Later op de middag ben ik naar Newtown gegaan om daar wat andere meiden te meeten. Samen met Vivian, VIviënne en Roos (nieuw ontmoet) hebben we graffiti gespot, winkels bezocht en lekker gegeten in een sportsbar. Ik heb de Aussie AF burger gegeten, mega lekker! Ook dit was een gezellig dagje.

Zondag 17/09/17

Vandaag heb ik mijn blog geschreven om jullie wat over mijn 1e werkweek te vertellen. Ik lig nu helemaal moe in bed omdat we vandaag weer een walk hebben gedaan. Maar deze was pittigggggg, so de knetter! Het was meer 'hiking' dan 'walking'. We hebben de Jibbon Aboriginal walk gedaan in The Royal National Park. Hier naartoe moest ik eerst al bijna 2 uur reizen. (gelukkig reis je op zondag voor max. $2,60). Met de meiden van gisteren, plus Alexandra, plus Camilla (nieuw ontmoet) heb ik 15 km gelopen door de bush bush... Na heel wat uren lopen hebben we wel mooie wateren etc. gezien. Het was wel de moeite waard, maar ik ben blij dat ik nu lekker in mijn bed lig !

Dit was mijn eerste weekje. Morgen begint mijn tweede werkweek, maar deze keer zorg ik wel twee dagen voor Matt. Dus morgen sta ik weer vroeg op en kan ik het mannetje weer heel de dag vermaken! Wish me luck :D. Waarschijnlijk ga ik s'middags naar Katharina en spelen we samen met de kids in hun tuin en gaan we naar een park!

Verder wil ik vertellen dat ik me heel erg op mijn gemak hier voel! Ik voel me super thuis en Tal en Ianina zijn echt super lief. Dus in deze familie ben ik op mijn plek. Ook leer ik via een app Spaans en Tal gaat me weekends ook het een en ander leren. Hopelijk leer ik wat Spaans hier!

Aankomend weekend ga ik waarschijnlijk op roadtrip naar Canberra, de hoofdstad van Australië. Super gaaf! We huren een auto en gaan van vrijdag tot zondag er even tussenuit. We moeten nog uitzoeken op welke mooie plekken we onderweg willen stoppen etc. Maar daarover meer in mijn volgende blog!

Heeeeel veel liefs van mij vanuit Sydney,

Ik denk heel veel aan jullie hoor

Cheers,

Ambi (zo noemen ze me hier ook, zelfs Matt herkent me bij die naam :D)

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ps. Foto's voeg ik morgen toe want de mooie foto's van vandaag krijg ik morgen pas doorgestuurd!

Pps. Ook wil ik nu even expeditie robinson terug kijken haha ;D



Reacties

Reacties

Oma

Ik heb genoten van je verhaal,fijn dat je het daar zo naar je zin hebt.
Leuk dat je zoveel aupairs ontmoet hebt en dat het zo goed klikt.
Nog een fijne tijd.oma love,s you??

Amber Kaziur

Love you too Oma❤️

Helga

Je hebt al heel wat mee gemaakt. Fijn dat het zo goed klikt. Ook al " lotgenoten" ontmoet, zo voel je niet zo alleen. Succes verder

Nienke

Leuk om te lezen Amber! En inderdaad: shit happens. Veel plezier, ik kijk uit naar je volgende blog. Xxx Nienke

Danielle

Lieve Amber, Wat fijn dat jij je al helemaal op je plek voelt Down Under en op zoveel mooie plekken komt en leuke mensen ontmoet!!! Wij genieten van jouw verhalen en wensen jou nog heeeeeeel veeeeel plezier xxxxxx Erik, Daan, Rik &Tim

Moemsel

He Ambi, als ik jouw blog lees is het net of ik er zelf bij ben. Je schrijft erg boeiend. Ga zo door en geniet er nog van. Dikke kus. Ook van Pati. xxx

Sandra

Amber, wat schrijf je mooi!! Superleuk en interessant om dit allemaal te lezen zeg en wat gaaf dat het zo goed gaat en wat heb je al veel gezien en gedaan!
Wat een ervaring....zucht ?! Ik kijk uit naar je volgende verhaal; in the meantime...have fun ?
Groetjes Sandra

Renate

Gaaf te lezen wat je allemaal meemaakt, lieve Amber! Erg grappig van die luier...?. En zo leuk ook dat je zo veel andere au pairs ontmoet. Nog fijner is het dat het in je gezin het goed hebt. Volg je ook Expeditie Robinson? ? Ik kijk uit naar de foto's en je volgende verhaal.
Dikke kus!! ?

D@ddy

Als ik lees wat jij alles beleeft weet ik weer wat ik ook nog zo zeer hier nu mis. Namelijk je "smakelijke" manier van vertellen ???
Have fun, Ambi....trouwens dat luier-verhaal kende ik nog niet ?
Greetz
D@ddy

MamIreen

Zit hier alweer lachend op mijn werk terwijl ik jouw verhaal lees. Heb natuurlijk al een en ander gehoord maar nog niet alles. Wat maak je toch veel mee en al die leuke nieuwe mensen die je leert kennen, Awesome, ik ben gezond jaloers :-). En Matt is echt een cutie. Ga vooral zo door. Ik kijk alweer uit naar je volgende blog!
xxxxx
MamIreen

José

Werkweek??????????????? Maar ja je moeder leest ook jouw verhalen tijdens het werk. Appel valt niet ver van de boom. Dat noemen ze werken. ;-) Nee hoor meid. Dat doe je super goed. GENIETEN! Super leuk om de verhalen te lezen.

tim

niet langer dan vorige keer haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active